قیمت طلا روز ۲۰ تیر ۱۴۰۲/ سکه در مرز ۲۸ میلیونی متوقف شد

امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان کم شد و در محدوده ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تومانی قرار گرفت. نرخ سکه نیز ریزش سنگینی را تجربه کرد و با سقوط ۲۳۴ هزار تومانی نسبت یه دیروز به مرز ۲۸ میلیون تومانی رسید‌.

به گزارش کاماپرس، وضعیت طلا در بازار جهانی پایدار نیست و مدام کم و زیاد می‌شود. هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز قبل ۰.۷ درصد بیشتر شده و به مرز هزار و ۹۳۷ دلاری رسیده است. نرخ اونس به دلیل نگرانی سرمایه گذاران درباره احتمال رشد نرخ بهره و مشخص نبودن برنامه فدرال رزرو نوسان پیدا می‌کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

امروز قیمت نیم سکه نسبت به روز گذشته ۵۰ هزار تومان کم شده و در محدوده ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی قرار گرفت. نرخ ربع سکه نیز در مقایسه با روز قبل ۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و به مرز ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی رسید. قیمت سکه گرمی هم نسبت به روز قبل ۱۰۰ هزال تومان افت داشت و ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

راز آسمان پایتخت

تداوم ریزش نرخ سکه و کوچک شدن حباب آن

کاهش مرحله به مرحله قیمت سکه سبب شده تا حباب این فلزگرانبها کاهش زیادی داشته باشد و بازار آن رکورد شدیدی را تجربه کند. ارزش ذاتی سکه در شب گذشته در محدوده ۲۲ میلیون و ۵۵۴ هزار تومانی توقف کرد و حباب این فلزگرانبها در محدوده ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومانی قرار دارد. حباب سکه طی یک هفته گذشته از ۳۰ درصد به ۲۵ درصد رسیده و تقریبا ۵ درصد نزول پیدا کرده است. احتمال کوچک شدن بیشتر حباب سکه تا پایان هفته جاری دور از  انتظار نیست.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز