قیمت طلا بعد از حذف مالیات بر ارزش افزوده

لست سکند

مالیات بر ارزش افزوده طلا از سیزدهم دی ماه امسال حذف شد و از این پس مشتریان از پرداخت این نوع مالیات معاف هستند. این اقدام سبب شده تا قیمت نهایی طلا برای مصرف کننده کم شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1387، نرخ مالیات طلا 9 درصد تعیین شده بود. این مقدار مالیات از طریق سامانه مخصوص آن پرداخت می‌شد.

سال 1399 مجلس شورای اسلامی، قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کرد که به موجب آن اصل طلا از مالیات معاف شده و مقدار 9 درصد صرفا به اجرت ساخت و سود فروشنده تعلق می‌گیرد. البته قانون اولیه از سوی شورای نگهبان به دلیل ایراداتی مورد پذیرش قرار نگرفت. در نهایت با رفع ایرادات و اصلاح متن قانون در چهاردهم تیرماه 1400 این قانون برای اجرا ابلاغ شد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

یک نمونه از قیمت طلا بدون مالیات بر ارزش افزوده

اکنون این قانون عملی شده و به نظر در کاهش هزینه تمام شده طلا بسیار موثر است. محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در خصوص حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا بیان کرده؛ اگر به فرض قیمت یک گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 300 هزار تومان است و یک نوع النگو به طور مثال 150 هزار تومان اجرت ساخت در هر گرم دارد، هفت درصد سود مصوبی وجود دارد که به فروشنده تعلق دارد.

اگر این ۷ درصد سود به مبلغ یک میلیون و 450 هزار تومان اضافه شود، یک گرم طلا در کل قیمتی معادل یک میلیون و 551 هزار و 500 تومان دارد.

بنابراین خریدار برای یک گرم طلا 251 هزار و 500 تومان اجرت و سود پرداخت می‌کند. 9 درصد مبلغ این مقدار 22 هزار و 630 تومان خواهد بود که از روی اصل طلا کنار رفته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز