بالاخره سکه عقب نشینی کرد

لست سکند

امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار با افت 9 هزار تومانی نسبت به روز قبل، در مرز یک میلیون و 257 هزار و 100 تومانی قرار گرفت. قیمت هر قطعه سکه امامی هم در مقایسه با دیروز 0.38 کم شد و به محدوده 12 میلیون و 850 هزار تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سرانجام قیمت سکه در کانال 12 میلیونی قرار گرفت. با عقب نشینی سکه تا مرز 12 میلیون و 850 هزار تومانی میزان خریدهای بازار افزایش پیدا کرد.

وضعیت بازارهای مالی مختلف نشان می‌دهد خوش بینی‌ها درباره انجام توافق بالا گرفته و احتمالا برنامه‌هایی به منظور آزاد سازی دارایی‌های مسدود شده کشور در پیش خواهد بود. مجموع این اخبار روی نرخ دلار و سپس قیمت طلا و سکه اثر گذاشته است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

احتمالا با کاهش بیشتر نرخ دلار تحت تاثیر اخبار مذاکرات یا سایر عوامل موثر، نرخ سکه هم افت بیشتری پیدا خواهد کرد. این امر منجر به کاهش ارزش ذاتی و اسمی این فلز گرانبها هم می‌شود و حباب سکه کم کم کوچک‌تر خواهد شد.

قیمت اونس بالا رفت

اما امروز نرخ اونس در مقایسه با روز قبل 0.12 درصد رشد داشت و به محدوده هزار و 817 دلاری رسید. به نظر مهم‌ترین دلیلی که باعث افزایش نرخ اونس شده مربوط به وجود نگرانی‌ها درباره شیوع گسترده سویه اُمیکرون است. در واقع سرمایه گذاران هنوز هم نسبت به شیوع شدید این نوع ویروس نگران هستند و احتمال می‌دهند در صورتی که این اتفاق بیفتاد روند رشد اقتصاد جهانی بار دیگر کند شود.

طی روز جاری صورت جلسه فدرال رزرو منتشر خواهد شد که اهمیت زیادی برای کارشناسان و سرمایه گذاران دارد. به عبارتی این صورت جلسه نشان می‌دهد که نرخ بهره در چه زمانی افزایش پیدا می‌کند و فدرال رزرو چه رویکردی را پیش می‌برد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز