بی توجهی سکه به نوسانات اخیر دلار

قیمت هر گرم طلای 18 عیار تحت تاثیر کاهش جزئی نرخ دلار، نسبت به روز قبل 0.34 درصد کم شد و به مرز یک میلیون و 285 هزار و 900 تومان رسید. اما قیمت سکه همچنان نسبت به عقب نشینی از کانال 13 میلیونی مقاومت نشان می‌دهد. امروز نرخ این فلز گرانبها در مقایسه با روز قبل 0.15 درصد افزایش پیدا کرد و به محدوده 13 میلیون و 85 هزار تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، وضعیت بازار طلا نشان می‌دهد که نرخ سکه هنوز هم تمایلی به عقب نشینی ندارد. این فلز گرانبها طی چند هفته اخیر همواره مرز 13 میلیون تومانی را حفظ کرده است.

روز گذشته نرخ دلار تا مرز 29 هزار و 500 تومانی کاهش پیدا کرد، با این حال نرخ سکه از محدوده 13 میلیون تومانی پایین نیامد. این بی‌توجهی نرخ سکه به قیمت دلار باعث شده تا حباب سکه بزرگ‌تر شود و به محدوده سه درصد برسد.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

البته بعضی معامله گران بازار سکه معتقدند که قیمت این فلز گرانبها با ادامه کاهش نرخ دلار احتمالا افت پیدا خواهد کرد. با این حال مقاومت سکه در کانال 13 میلیون تومانی می‌تواند ناشی از این قضیه باشد که معامله گران نسبت به آینده قیمتی این فلزگرانبها بدبین نیستند.

پیش بینی درباره نرخ اونس

البته اونس هزار و 822 دلاری هم در حمایت از قیمت سکه بی‌اثر نبوده است. چون اگر نرخ اونس هم به پایین مرز هزار و 800 دلاری کاهش پیدا می‌کرد، سکه امکان مقاومت در کانال 13 میلیونی را نداشت.

طبق آخرین گزارش‌ها، پیش بینی صاحب نظران درباره آینده قیمت اونس مثبت است. براساس نظرسنجی‌های اخیر، احتمال نوسان اونس در محدوده هزار و 800 تا 2 هزار دلاری 50 درصد خواهد بود. یک شانس 30 درصدی هم درباره 2 هزار دلاری شدن قیمت اونس وجود دارد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز