قیمت طلا از کانال 1800 دلار عقب نشست

اونس طلای جهانی بعد از چند روز رکوردشکنی در معاملات روز پنجشنبه و جمعه با کاهش مواجه شد و قیمت طلا از کانال 1800 دلار عقب نشینی کرد.

به گزارش کاماپرس، بعد از ورود قیمت اونس جهانی طلا به کانال 1800 دلار و افزایش نگرانی ها در مورد وضعیت آینده اقتصاد جهانی برخی پیش بینی ها حکایت از ادامه روند افزایشی قیمت طلا داشت.

اخبار افزایش تنش اقتصادی بین آمریکا و اروپا و همچنین بالاگرفتن جنگ لفظی مقامات آمریکایی و چین و تحریم های جدید این دو کشور علیه یکدیگر نیز به نگرانی سرمایه گذاران دامن زد و گمانه زنی ها درباره هدایت هر چه بیشتر سرمایه ها به بازار طلا را قوت بخشید.

طلا 2 دلار پایین مرز 1800 دلاری

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۷۹۷ دلار و ۹۶ سنت رسید اما در مقابل در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۹۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۱۳ دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش، در ۱۸۰۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

آریاک سفر

اخبار مرتبط با سرمایه گذاری را بخوانید:

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۴ درصد کاهش، به ۱۹۶۷ دلار و ۷۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۲۲ دلار و ۷ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۱۹ دلار معامله شد.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا اظهار کرد طلا از افزایش ابهامات ژئوپلیتیکی در آمریکا و جهان و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا حمایت یافته اما دلار قویتر رشد قیمت طلا را محدود کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها به روابط تجاری آمریکا با چین چشم دوخته اند. واشنگتن در حال بررسی ممنوعیت سفر به آمریکا برای همه اعضای حزب کمونیست چین و خانواده های آنها است.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز