قیمت دلار و سکه هفته بعد افزایشی است ؟

لست سکند

بررسی قیمت دلار و سکه طی یک هفته اخیر نشان می دهد که روند قیمتی در این دو بازار صعودی بوده و هر روز شاهد ثبت رکورد جدیدی در قیمت دلار و سکه بودیم اما در هفته پیش رو بازار می تواند آبستن تحولات دیگری باشد.

به گزارش کاماپرس، در یک هفته گذشته قیمت سکه و نرخ دلار افزایشی بود، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید که در نخستین روز هفته (شنبه 21 تیر ماه) ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد، امروز پنج شنبه به 10 میلیون و 910 هزار تومان رسید.
این شرایط برای دلار هم صادق بود، روز شنبه قیمت دلار در صرافی های بانکی 22 هزار و 50 تومان بود درحالی که پنج شنبه نرخ دلار در این صرافی ها به 23 هزار و 102 تومان رسید؛ ضمن آن که دلار آزاد در هفته گذشته مرز 24 هزار تومان را هم پشت سر گذاشت.

در این میان سیاست بانک مرکزی هم برای نرخ دلار، پیروی و تبعیت از بازار آزاد بود و در اغلب روزهای هفته همگام با افزایش نرخ دلار در بازار آزاد، قیمت دلار در صرافی های بانکی هم افزایشی بود.
حال با توجه به روند صعودی بازار دلار در هفته جاری دو سناریو پیش روی این بازار در هفته آینده قرار دارد، یک سناریو این است که دلار به سقف قیمتی خود در هفته جاری رسیده باشد و دیگر امکان افزایش قیمت برای آن وجود نداشته باشد، برهمین اساس هفته آینده دیگر شاهد سیرصعودی در بازار دلار نخواهیم بود. تحقق این سناریو به برخی تحولات سیاسی که انتظارات تورمی را در مردم دچار تغییر می کند نیز گره خورده است. برای مثال در آخرین نظرسنجی های صورت گرفته در آمریکا جو بایدن فاصله خود را با ترامپ بیشتر کرد که این خبر می تواند انتظارات تورمی را در ایران کمی تعدیل کند. ضمنا هر گونه خبر در مورد بازگشت ارز صادرات نیز می تواند شوک به قیمت دلار را رقم بزند.

اما براساس سناریوی دوم، روند رشد نرخ دلار در هفته آتی ادامه خواهد داشت که این موضوع نیز تا حدی زیادی به سیاست های جدید بانک مرکزی بستگی دارد. بانک مرکزی در تازه ترین تصمیم خود سود سپرده بانکی را افزایش داده که این موضوع ممکن است باانتشار اوراق که سود بیشتری نسبت به سود بانکی دارند موجب تغییر حرکت نقدینگی از بازار ارز به سمت خرید اوراق شود.

در مورد قیمت سکه علاوه بر نرخ دلار ، افزایشی بودن قیمت اونس جهانی طلا در هفته های اخیر نیز بر بازار سکه اثرگذار بوده است. نگرانی ها در مورد آینده اقتصاد جهان سرمایه گذاران را به خرید و ذخیره سازی طلا واداشته و قیمت اونس طلا روند افزایشی خود را ادامه می دهد. انتشار اخبار مبنی بر نشانه های بهبود وضعیت اقتصادی می تواند اونس جهانی را از گرانی بیشتر بازدارد و اگر نشانه ها همچنان منفی باشند قیمت طلا و سکه به صعود خود ادامه خواهد داد.

راز آسمان پایتخت

قیمت ها در بازار سکه، طلا و دلار

امروز 26 تیر، دلار با 152 تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز، با نرخ 23102 تومان، یورو 25402 تومان و درهم امارات 6604 تومان برای فروش نرخ‌گذاری شد.
به گزارش فارس، امروز در بازار تهران هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید 10,910,000 تومان و طرح قدیم 10,200,000 تومان نرخ‌گذاری شد.
امروز نیم سکه با قیمت 5,450,000 تومان، ربع سکه با قیمت 3,230,000 تومان و سکه گرمی با قیمت 1,750,000 تومان عرضه شد.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز