قیمت طلای جهانی سر به فلک زد

ژیوار

اونس طلای جهانی در واکنش به داده‌های اقتصادی آمریکا با لمس سطح ۲۵۰۰ دلاری، بالاترین سطح تاریخی خود را به ثبت رساند. در همین خصوص کارشناسان مدعی هستند که مجموعه داده‌های مثبت روز پنج‌شنبه آمریکا از جمله آمار خرده‌فروشی، نقش مهمی در کاهش نگرانی‌ها از رکود ایفا کرد.

به گزارش کاماپرس، داده‌های تورمی این کشور در ماه ژوئیه نیز اثر مثبتی بر بازارهای جهانی داشته است؛ چراکه به نظر می‌رسد با نزول تورم به سطح ۲.۹ درصدی، اعضای فدرال رزرو در اعمال سیاست‌های انبساطی دست باز‌تری خواهند داشت.

در نتیجه این احتمال شاخص دلار واکنش منفی خود را با سقوط به کانال ۱۰۲ واحدی نشان داد.

طلای جهانی-کاماپرس

سایت بنکر در این باره به نقل از دیلین وو، استراتژیست تحقیقاتی در پپر استون نوشته است: «در حال حاضر، به غیر از انتظارات افراد در خصوص کاهش نرخ بهره، افزایش خطرات ژئوپلیتیک و تشدید تنش‌های خاورمیانه، محرک دیگری برای کمک به رشد قیمت طلا وجود ندارد.»

دریان سفر امید

آمار منتشر شده از سوی اداره آمار کار در روز پنج‌شنبه از افزایش چشمگیر خرده‌فروشی در ماه ژوئیه حکایت داشت و یادآور شد که مخارج مصرف‌کننده همچنان قوی است.

بیشتر بخوانید:

به دنبال این آمارها، ادعاها در مورد قریب‌الوقوع بودن رکود در آمریکا کاهش یافت و نگرانی افراد را در خصوص تضعیف بازار کار، کاهش داد.

کاهش تورم و افزایش فعالیت‌های خرد‌ه‌فروشی آمریکا در ماه ژوئیه موجب دلگرمی پاول و سایر اعضای فدرال رزرو شده و می‌تواند عملکرد آنها را در خصوص اعمال سیاست‌های پولی تحت تاثیر قرار دهد.

در همین خصوص چارلی موریس، اقتصاددان با تاکید بر تقاضای بانک مرکزی گفت: «گرچه تقاضای سرمایه‌گذاران از سال ۲۰۲۱ کاهشی بوده، اما این دارایی به سبب تقاضای بانک‌های مرکزی اعتبار خود را حفظ کرده است.»

در این راستا باید به رکوردهای سریالی طلای جهانی در دوران جنگ اشاره کرد. با درگیری میان اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر سرمایه‌گذاران به عنوان پناهگاه امن به بازار طلا پناه آوردند.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز