قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی چگونه تعیین می شود؟

آریاک سفر

تعیین هزینه و قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی کار آسانی نیست و معمولا شرکت‌های مختلف فعال در این حوزه، قیمت‌های بسیار متفاوتی را به مشتری اعلام می‌کنند. ویژگی‌های سایت مورد نظر و زمان اجرای سایت از فاکتورهای مهم تعیین قیمت است؛ اما جزئیات بسیار زیادی نیز در این زمینه وجود دارد که معمولا در قیمت دهی به مشتری به این جزئیات توجه می‌شود.

کاماپرس در این گزارش عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی را مورد بررسی قرار داده است.

طراحی اختصاصی یا غیر اختصاصی

اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی بودن طراحی آن است. این اختصاصی بودن بر اساس میزان آن به همان اندازه تاثیر مستقیمی روی قیمت طراحی دارد. برای نمونه یک سایت فروشگاهی می‌تواند از صفر تا صد به صورت اختصاصی و با امکانات خاص مورد نیاز مشتری نوشته شود. این روش، باعث افزایش قیمت طراحی به میزان قابل توجهی می‌شود.

بعضا نیز می‌توان از سیستم‌های عمومی مدیریت فروشگاهی استفاده نموده و بر اساس نیاز مشتری، تغییراتی روی این سیستم‌ها و نرم افزارها اعمال کرد. در این صورت هزینه می‌تواند بسیار پایین‌تر از نوشتن یک سایت کاملا اختصاصی فروشگاهی باشد.

در مورد تم فروشگاه نیز وضعیت به همین صورت است. نوشتن یک تم کاملا اختصاصی هزینه بسیار بالایی را می‌طلبد، اما می‌توان با تغییرات یک تم عمومی هزینه طراحی را تا حد زیادی پایین آورد.

دریان سفر امید

طراحی فروشگاه اینترنتی - کاماپرس

تاثیر نوع زیرساخت‌ها بر قیمت طراحی

نوع زیرساخت‌ها نیز می‌تواند قیمت طراحی یک سایت فروشگاهی را بالاتر ببرد. برای نمونه شما می‌توانید از یک هاست اختصاصی، سرور مجازی و یا سرور اختصاصی برای سایت فروشگاهی خود استفاده کنید که هر کدام قیمت متفاوتی خواهد داشت.

علاوه بر هاست، نوع پلتفرم استفاده شده، نوع دامین و سایر موارد مشابه نیز تعیین کننده قیمت نهایی طراحی فروشگاه اینترنتی است.

طراحی گرافیکی سایت فروشگاهی

طراحی گرافیکی سایت یکی از بخش‌های طراحی تم و قالب است و این طراحی نیز می‌تواند به صورت کاملا اختصاصی توسط متخصصین این حوزه صورت گرفته و یا اینکه شما از یک تم عمومی برای فروشگاه خود استفاده کنید.

حتی در صورت استفاده از تم عمومی نیز ممکن است نیاز داشته باشید که برخی از بخش‌های قالب بر اساس سلیقه شما تغییر یافته و تصاویر اختصاصی برای سایت فروشگاهی کار شود. همه این موارد بسته به مقدار زمان لازم برای انجام کار بر قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی تاثیر می‌گذارند.

امکانات جانبی سایت فروشگاهی

معمولا سایت‌های فروشگاهی دارای امکانات پایه برای نمایش کالاها، سبد خرید، صفحه پرداخت، فرم ثبت نام و دیگر صفحات استاندارد یک فروشگاه آنلاین هستند. اما علاوه بر این موارد، ده‌ها امکان دیگر مانند ارسال پیامک، تبلیغات، انواع کد تخفیف، ارتباط با برنامه‌های حسابداری و انبارداری و سایر امکانات مانند قابلیت‌های ارتباط با مشتری نیز می‌تواند در ازای پرداخت هزینه به فروشگاه اضافه شوند.

در واقعی امکاناتی که شما از سایتتان انتظار دارید، تاثیر بسیار زیادی روی قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی مورد نظر خواهد داشت.

خدمات پشتیبانی و به روز رسانی سایت فروشگاهی

خدمات پشتیبانی و به روز رسانی اگرچه مربوط به بعد از طراحی سایت فروشگاهی می‌شوند ولی هزینه همه این موارد نیز در هزینه کلی و قیمت نهایی طراحی سایت فروشگاهی تاثیر دارد. این نوع از هزینه‌ها که معمولا به صورت سالیانه و یا بر اساس خدمات ارائه می‌شوند، می‌توانند رقم بالایی را در طولانی مدت شامل شوند.

برای نمونه از این دسته خدمات می‌توان به خدمات سئو، خدمات تولید محتوا و نگارش مطالب وبلاگ، خدمات ورود محصولات به همراه مشخصات و تصاویرشان، به روز رسانی سایت، رفع ایرادات، تایید یا حذف نظرات، فضای مجازی و دیگر خدمات مرتبط اشاره کرد. هزینه هر کدام از این خدمات متفاوت بوده و انجام آن‌ها نیز باید توسط متخصصین هر حوزه صورت گیرد.

بهترین قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی  «فروش گستر»

فروش گستر یک سیستم یکپارچه، هوشمند و کامل برای ارائه خدمات آنلاین و فروش کالا در بستر اینترنت است. این سیستم با طراحی دقیق و ساختار ماژولار، به کسب‌وکارهایی از هر اندازه و با هر استراتژی فروش و تبلیغات این امکان را می‌دهد تا به‌سادگی فروش آنلاین خود را با امکانات مورد نیاز مدیریت کنند. کسب‌وکارها می‌توانند با رشد و توسعه خود، قابلیت‌های جدیدی به سیستم فروش گستر اضافه کرده و به‌طور اختصاصی نیازهای خود را برآورده کنند و از این سیستم برای مدیریت بلندمدت فروشگاه‌ اینترنتی خود بهره ببرند.

انتهای پیام

مرتبط با : فروش گستر
ژیوار
سفریار آریا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان