قیمت روز طلا 9 اسفند 1401/ ثبات نسبی نرخ سکه

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دو روز قبل 23.61 کاهش پیدا کرده و به مرز 2 میلیون و 423 هزار و 900 تومان شد. نرخ سکه در روز جاری نسبت به شش روز قبل 4.39 درصد بالاتر رفته و به مرز 30 میلیون و 954 هزار تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ اونس با کاهش شدید 6.8 درصدی نسبت به روز گذشته مواجه شد و به مرز هزار و 811 دلاری رسید. به نظر سرمایه گذاران منتظر بالا رفتن نرخ بهره هستند و همین موضوع قیمت طلای جهانی را کاهش داده است. بالا رفتن نرخ بهره به نفع بازار فلزات گرانبها نیست، زیرا هزینه نگهداری این سرمایه‌های غیرسودده را بالا می‌برد و تمایل برای آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. قیمت اونس روز دوشنبه به پایین‌ترین میزان دو ماه گذشته رسید و نگرانی سرمایه گذاران این بازار را افزایش داد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

علت ثبات نسبی نرخ سکه و طلا چیست؟

امروز نرخ نیم سکه نسبت به شش روز قبل 4.87 درصد بالا رفت و به مرز 16 میلیون و 400 هزار تومانی رسید. قیمت ربع سکه در مقایسه با شش روز گذشته 6.75 درصد بیشتر شد و در محدوده 11 میلیون و 100 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ سکه گرمی هم نسبت به شش روز پیش 5.17 درصد صعود داشت و 5 میلیون و 800 هزار تومان شد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرده که قیمت طلا و سکه از روز قبل به دلیل کاهش نرخ ارز و تقاضا، روند نزولی پیدا کرده است. به اعتقاد بذرافشان، با مدیریت بانک مرکزی کنترل نرخ ارز اتفاق افتاده و آرامش نسبی به این بازار بازگشته است. بذرافشان اعلام کرده که در حال حاضر روند داد و ستدها به شکل عادی اتفاق می‌افتاد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز