قیمت روز طلا 25 بهمن 1401/ نرخ سکه به نیمه کانال 25 میلیونی نزدیک شد

لست سکند

رشد نرخ اونس و دلار بار دیگر روی افزایش قیمت طلا و سکه بازار داخلی اثر گذاشت. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 0.62 درصد بیشتر شد و به مرز 2 میلیون و 141 هزار تومانی رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز قبل 1.39 درصد بالاتر رفت و در محدوده 25 میلیون و 451 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 4.3 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز هزار و 857 دلاری رسید. با وجود رشد قیمتی طلای جهانی در روز جاری، باز هم نرخ این فلزگرانبها نسبت به یک ماه اخیر کاهش زیادی پیدا کرده است. در حال حاضر تحلیلگران و فعالان بازار طلای جهانی منتظر دریافت اطلاعات بیشتر درباره اقتصاد آمریکا هستند و برای داده‌های کلیدی تورم در هفته جاری انتظار می‌کشند. همین موضوع سبب شده تا معامله گران در بازار طلا محتاطانه عمل کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نرخ سکه از روند قیمتی دلار تبعیت می‌کند

امروز قیمت نیم سکه نسبت به دیروز هیچ تغییری نداشت و همان مرز 14 میلیون و 500 هزار تومانی را حفظ کرد. اما نرخ ربع سکه در مقایسه با روز گذشته 0.53 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 9 میلیون و 400 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ سکه گرمی نیز تغییری نداشت و با همان قیمت 5 میلیون تومانی معامله شد.

فعالان بازار سکه معتقدند این فلزگرانبها بیشتر تحت تاثیر نرخ دلار قرار دارد و از روند قیمتی آن تبعیت می‌کند. از آنجایی که نرخ دلار، هر چند به صورت جزئی، بالا رفت، نرخ سکه نیز در مدار صعودی قرار گرفت. برخی معتقدند در صورت افت نرخ دلار، قیمت سکه کاهشی خواهد شد و به همین دلیل بهتر است معامله گران محتاطانه عمل کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز