قیمت روز طلا 21 دی 1401/ نرخ سکه دوباره به کانال 21 میلیونی رسید

لست سکند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 15 هزار و 900 تومان افزایش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 895 هزار و 600 تومان رسید. نرخ سکه در مقایسه با روز قبل 0.21 درصد بالا رفت و به مرز 21 میلیون و 97 هزار تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 0.58 رشد پیدا کرد و اهرم رشد قیمتی طلا و سکه شد. هم اکنون نرخ اونس در محدوده هزار و 885 دلاری قرار دارد. با وجود ضعف شاخص دلار و کوتاه آمدن بانک مرکزی آمریکا از سیاست‌های سخت گیرانه کنترل نرخ بهره، باز هم تحلیلگران نسبت به تداوم رشد نرخ اونس طلای جهانی امیدوار نیستند. به اعتقاد تحلیلگران، گزارش تورم آمریکا در روز پنج شنبه تعیین کننده سرنوشت نرخ اونس خواهد بود و بعد از آن سرمایه گذاران دقیق‌تر تصمیم گیری خواهند کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

علت کاهش نرخ سکه چه بود؟

امروز نرخ نیم سکه نسبت به روز گذشته 70 هزار تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 12 میلیون و 80 هزار تومانی رسید. قیمت ربع سکه نیز در مقایسه با روز قبل 1.87 درصد کم شد و در محدوده 8 میلیون تومانی قرار گرفت. اما نرخ سکه گرمی نسبت به دیروز 1.12 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 4 میلیون و 450 هزار تومانی رسید.

دو روز قبل با انتشار خبر عرضه 500 هزار واحد ربع سکه در بورس کالا، قیمت سکه تمام عقب نشینی کرد و اندکی حباب این فلزگرانبها کم شد. اما امروز با رشد نرخ اونس، دوباره قیمت طلا و سکه رشد پیدا کرد. به نظر بازار طلا و سکه، اثر عرضه ربع سکه در بورس کالا را هضم کرده و اکنون به مدار صعودی بازگشته است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز