قیمت روز طلا 19 دی 1401/ نرخ سکه کاهش پیدا کرد

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به روز گذشته 11 هزار و 300 تومان کم شد و در محدوده 1 میلیون و 876 هزار و 700 تومانی قرار گرفت. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز قبل 2.13 درصد کم شد و به مرز 21 میلیون و 53 هزار تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ اونس نسبت به روز گذشته 6.3 درصد بیشتر شد و در محدوده هزار و 872 دلاری قرار گرفت. به گفته تحلیلگران بازار طلای جهانی، اطلاعات تورم آمریکا که در هفته جاری منتشر می‌شود، برای سرمایه گذاران این فلزگرانبها بسیار تعیین کننده است. در صورتی که ارزش دلار کاهش پیدا کند، تقاضا برای طلای جهانی بیشتر خواهد شد. با وجود پیشروی نرخ اونس و دلار، اما قیمت انواع طلا و سکه بازار داخلی کاهش پیدا کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

علت کاهش نرخ سکه در روز جاری چه بود؟

امروز نرخ نیم سکه نسبت به روز قبل تغییری نداشت و در همان محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومانی خرید و فروش شد. اما نرخ ربع سکه در مقایسه با دیروز 50 هزار تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 8 میلیون و 600 هزار تومانی رسید. قیمت سکه گرمی نیز نسبت به روز گذشته تغییری نکرد و همان 4 میلیون و 400 هزار تومان باقی ماند.

به نظر برخی از فعالان انتشار خبر عرضه 500 هزار قطعه سکه ربع بهار آزادی از طریق بورس کالا، باعث کاهش قیمت نرخ این فلزگرانبها شد. قرار است به مناسبت ولادت حضر زهرا«س» و روز زن، این تعداد سکه در بورس کالا عرضه و فروخته شود. براساس اطلاعیه منتشر شده، افرادی حقیقی بالای 18 سال سن با ارائه کدملی امکان خرید یک تا پنج قطعه ربع سکه را در بورس کالا دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز