قیمت روز طلا 20 دی 1401/ نرخ سکه کاهش پیدا کرد

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار در مقایسه با روز قبل 6 هزار و 700 تومان پیشروی کرد و به مرز 1 میلیون و 883 هزار و 400 تومان رسید. اما نرخ سکه در مقایسه با روز گذشته 100 هزار تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 20 میلیون و 953 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل باز هم 0.33 درصد رشد پیدا کرد و در محدوده هزار و 876 دلاری قرار گرفت. این روزها سرمایه گذاران بازار طلا منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، هستند تا از برنامه این نهاد درباره کنترل تورم و نرخ بهره آگاه شوند. نرخ اونس در روز گذشته به بالاترین میزان هفت ماهه اخیر رسید، اما امروز تغییر چندانی نداشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

کاهش نرخ سکه به دنبال عرضه آن در بورس کالا

امروز نرخ نیم سکه نسبت به روز قبل 1.66 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 12 میلیون تومانی قرار گرفت. قیمت ربع سکه در مقایسه با روز گذشته 350 هزار تومان کم شد و به مرز 8 میلیون و 250 هزار تومانی رسید. اما نرخ سکه گرمی نسبت به دیروز تغییری نداشت و در همان محدوده 4 میلیون و 400 هزار تومانی خرید و فروش شد.

به گفته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با انتشار خبر عرضه 500 هزار سکه در بورس کالا از روز گذشته، قیمت انواع این فلزگرانبها نزول پیدا کرد. بذرافشان اعلام کرده که قرار است بعد از اتمام فرآیند عرضه ربع سکه در بورس کالا، انواع دیگر این فلزگرانبها نیز در این بازار عرضه شود. براساس گفته این مقام مسئول، عرضه سکه تمام و نیم سکه در بورس کالا می‌تواند روی کاهش حباب این فلزات گرانبها موثر باشد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز