قیمت روز طلا 20 آذر 1401/ نزدیک شدن نرخ سکه به کانال 18 میلیونی!

لست سکند

افزایش نرخ دلار همچنان باعث پیشروی قیمت طلا و سکه داخلی می‌شود. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 1.4 درصد دیگر افزایش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 645 هزار و 200 تومان رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 0.78 درصد بالاتر رفت و در محدوده 17 میلیون و 840 هزار تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخلاف بازار داخلی، نرخ طلای جهانی در روز جاری کم شد. امروز نرخ اونس نسبت به دو روز قبل 0.14 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز هزار و 798 دلاری رسید. برخی فعالان بازار طلای جهانی بیان کرده‌اند که تداوم سیاست پولی فدرال رزرو احتمالا اقتصاد آمریکا را به سمت یک رکود بزرگ سوق خواهد داد، تحت تاثیر این موضوع، نرخ اونس طلا رشد پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

جهش نرخ سکه های مختلف

امروز نرخ نیم سکه نسبت به روز قبل 300 هزار تومان افزایش پیدا کرد و به مرز 10 میلیون و 750 هزار تومانی رسید. نرخ ربع سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 3.87 درصد بالاتر رفت و در محدوده 7 میلیون و 750 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ سکه گرمی نیز نسبت به روز قبل 10 هزار تومان بیشتر شد و به مرز 3 میلیون و 850 هزار تومانی رسید.

تداوم رشد نرخ سکه، مانع از حضور بیشتر سکه بازان در بازار این فلزگرانبها نشد. به نظر برخی کارشناسان، سرمایه گذاران به منظور حفظ ارزش سرمایه خود در برابر تورم، اقدام به خرید و نگهداری سکه کردند. در صورتی که نرخ دلار همچنان در مسیر صعودی پیش برود، احتمال رشد بیشتر نرخ سکه دور از انتظار نخواهد بود. اگر نرخ اونس نیز بالاتر برود، این افزایش قیمت ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز