قیمت روز طلا 18 بهمن 1401/ مرز مقاومتی مهم برای نرخ سکه کدام است؟

لست سکند

قیمت طلا در روز جاری نسبت به دیروز 2 هزار و 300 تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 2 میلیون و 82 هزار و 900 تومانی قرار گرفت. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز قبل 0.6 درصد کم شد و به مرز 24 میلیون و 198 هزار تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، با وجود رشد نرخ اونس در روز جاری، قیمت طلا و سکه تحت تاثیر کاهش نرخ دلار قرار گرفت و نزولی شد. امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 0.19 درصد بالاتر رفت و به مرز هزار و 868 دلاری رسید. برخی از کارشناسان بازار طلای جهانی بیان کرده‌اند که کاهش قیمت دلار باعث رشد نرخ طلا شد. اکنون سرمایه گذاران منتظر سخنرانی جدید جروم پاول، رئیس بانک مرگزی آمریکا، هستند تا اطلاعات جدیدی درباره میزان تورم به دست آورند و بتوانند از این طریق پیش بینی دقیق‌تری از روند نرخ اونس داشته باشند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بررسی نرخ سکه از دیدگاه تحلیلگران فنی

امروز قیمت نیم سکه نسبت به روز قبل تغییری نداشت و همان مرز 14 میلیون و 250 هزار تومانی را حفظ کرد. اما نرخ ربع سکه در مقایسه با روز گذشته 0.21 درصد کم شد و در محدوده 9 میلیون و 230 هزار تومانی قرار گرفت. قیمت سکه گرمی نسبت به روز قبل 5 هزار تومان بالا رفت و به مرز 4 میلیون و 905 هزار تومانی رسید.

از دیدگاه تحلیلگران فنی بازار طلا و سکه، در صورتی که قیمت سکه بتواند از مرز مقاومتی 24 میلیون و 200 هزار تومانی عبور کند، بستر لازم برای رشد بیشتر آن فراهم خواهد شد. در غیر این صورت احتمالا نرخ سکه عقب نشینی داشته باشد و تا مرز 23 میلیون و 800 هزار تومانی کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز