قیمت روز طلا 16 بهمن 1401/ نرخ سکه 23 میلیون تومان شد

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به سه روز قبل 5.33 درصد کم شد و به مرز 2 میلیون و 61 هزار و 900 تومانی رسید. نرخ سکه نیز در روز جاری نسبت به پنج شنبه قبل 4.41 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 23 میلیون و 801 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود پیشروی نرخ اونس و نوسان کم قیت دلار، باز هم طلا و سکه از لحاظ قیمتی در مدار نزولی قرار گرفتند. امروز قیمت اونس نسبت به روز قبل 0.04 درصد افزایش پیدا کرده و به مرز هزار و 864 دلاری رسیده است. معامله گران خرد بازار طلا معتقدند که قیمت این فلزگرانبها در هفته آینده صعود پیدا خواهد کرد. روز جمعه قیمت اونس افت قبل توجهی پیدا کرد و به همین دلیل خیلی از سرمایه گذاران شرایط را برای سرمایه گذاری مناسب دیدند و به این بازار ورود پیدا کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

دلیل اصلاح نرخ سکه چه بود؟

امروز نرخ نیم سکه نسبت به سه روز قبل 4.41 درصد کم شد و به مرز 23 میلیون و 801 هزار تومانی رسید. قیمت ربع سکه نیز در مقایسه با پنج شنبه قبل 3.26 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 9 میلیون و 200 هزار تومانی قرار گرفت. اما نرخ سکه گرمی نسبت به سه روز پیش 2 درصد بالا رفت و 5 میلیون تومان شد.

به نظر کارشناسان و فعالان بازار طلا و سکه، افت نرخ اونس سبب شده تا قیمت طلا و نرخ سکه در مدار کاهشی قرار بگیرد. در صورتی که اصلاح قیمت اونس ادامه پیدا کند یا نرخ دلار باز هم کم شود، این مسئله در بازار طلا و سکه اثرگذار خواهد بود و قیمت این فلزات گرانبها را بیشتر نزولی خواهد کرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز