قیمت روز طلا 17 بهمن 1401/ نرخ سکه از کانال 24 میلیونی دست نمی کشد!

لست سکند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 0.23 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 2 میلیون و 85 هزار و 200 تومانی رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 1.62 درصد بالا رفت و در محدوده 24 میلیون و 345 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز اونس پس از ریزش قابل توجه روز شنبه، توانست اندکی کاهش قیمتی را جبران کند و با افزایش 6.2 درصدی، به مرز هزار و 871 دلاری برسد. یکی از دلایل کاهش قیمت طلا، افزایش امیدواری‌ها نسبت به ثبات نرخ بهره در میان مدت است. این عامل باعث رشد شاخص دلار شد. در میان مدت، این موضوع تقاضا برای طلا و به تبع قیمت آن را نیز کاهش می‌دهد. با این حال اکنون اندکی وضعیت فلزگرانبهای جهانی بهبود پیدا کرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

علت رشد نرخ سکه و طلا در روز جاری چه بود؟

نرخ نیم سکه در روز جاری نسبت به دیروز 0.35 درصد بالا رفت و به مرز 14 میلیون و 250 هزار تومانی رسید. قیمت ربع سکه در مقایسه با روز قبل 50 هزار تومان بیشتر شد و در محدوده 9 میلیون و 250 هزار تومانی قرار گرفت. اما نرخ سکه گرمی در مقایسه با دیروز 100 هزار تومان کاهش پیدا کرد و 4 میلیون و 900 هزار تومان شد.

شربیانی، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، بیان کرده که دلیل رشد قیمت طلا و سکه در روز جاری به افزایش نرخ اونس بازمی‌گردد. به گفته شربیانی، این روزها به دلیل انتظارات کاهشی درباره قیمت‌ها، تقاضا در بازار نیز کاهش پیدا کرده است. در صورتی که به هر دلیل مجددا نرخ اونس در مدار نزولی قرار بگیرد یا قیمت دلار کاهش پیدا کند، امکان نزول قیمتی نرخ سکه و طلا وجود دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز