قیمت روز طلا 16 اسفند 1401/ نرخ سکه 27 میلیون تومان شد

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 90 هزار و 300 تومان کم شد و به مرز 2 میلیون و 256 هزار و 700 تومانی رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز قبل 800 تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 27 میلیون تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس همانند قیمت دلار بازار داخلی کاهش پیدا کرد و مرز هزار و 850 دلاری را از دست داد. امروز نرخ طلای جهانی نسبت به روز قبل 7.6 درصد کم شد و به مرز هزار و 842 دلاری رسید. این روزها سرمایه گذاران با احتیاط به خرید و فروش طلای جهانی می‌پردازند، زیرا قرار است طی چند روز آینده اطلاعات ماهانه مشاغل آمریکا و گزارش جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، منتشر شود. هر دو این موارد روی سیاست نرخ بهره و قیمت طلای جهانی موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

علت کاهش نرخ سکه و طلای بازار داخلی چه بود؟

امروز قیمت نیم سکه نسبت به روز قبل 200 هزار تومان کم شده و به مرز 15 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است. نرخ ربع سکه نیز در مقایسه با دیروز 200 هزار تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 9 میلیون و 700 هزار تومانی قرار گرفت. قیمت سکه گرمی هم نسبت به روز گذشته 200 هزار پایین رفت و 5 میلیون و 300 هزار شد.

به گفته شربیانی، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا و سکه در معاملات روز جاری با توجه به اخبار مثبت مذاکرات هسته‌ای و اثر آن روی نرخ ارز، باز هم در مدار کاهشی حرکت کرد. به گفته شربیانی، تقاضا نسبت به هفته گذشته کاهش پیدا کرده و التهابی در بازار دیده نمی‌شود. این مقام مسئول معتقد است که قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز