قیمت روز طلا 15دی 1401/ نرخ سکه تغییری نداشت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با وجود ثبات نرخ دلار، قیمت طلا همچنان در مدار کاهشی گام برمی‌دارد. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 12 هزار تومان دیگر افت پیدا کرد و در محدوده 1 میلیون و 798 هزار و 200 تومانی قرار گرفت. نرخ سکه نیز در مقایسه با دیروز تغییری نداشت و در همان مرز 18 میلیون و 300 هزار تومانی خرید و فروش شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ثبات نرخ دلار مانع از کاهش قیمت طلا نشد. به نظر افت نرخ اونس روی پایین آمدن نرخ طلا اثر گذاشته است. امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 0.27 درصد دیگر کم شد و به مرز هزار و 815 دلاری رسید. با این حال سرمایه گذاران نسبت به رشد دوباره نرخ اونس و مرزشکنی آن امیدوار هستند. در واقع کاهش ارزش دلار آمریکا و امیدواری‌ها درباره کاهش میزان رشد نرخ بهره توسط فدرال رزرو چنین حسی را بین سرمایه گذاران طلای جهانی ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نرخ سکه کمتر می‌شود؟

امروز نرخ نیم سکه نسبت به دو روز قبل 0.84 کم شده و به مرز 11 میلیون و 900 هزار تومانی رسید. نرخ ربع سکه نیز در مقایسه با دو روز پیش 100 هزار تومان کاهش پیدا کرد و 8 میلیون و 600 هزار تومان شد. اما نرخ سکه گرمی نسبت به دو روز قبل تغییری نداشت و در همان محدوده 4 میلیون و 400 هزار تومانی معامله شد.

در چنین شرایط و با توجه به ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ اونس، تب و تاب معاملات در بازار سکه کمتر شده است. اکنون بسیاری از معامله گران سکه به رشد دوباره نرخ دلار و اونس امیدوار هستند. در صورتی که این دو عامل کاهش بیشتری داشته باشند، نرخ سکه افت زیادتری را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام

دادپویان
ایده سبز
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز