قیمت روز طلا 10 دی 1401/ عقب نشینی نرخ سکه به مرز 19 میلیونی

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دو روز پیش 5.97 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 807 هزار و 900 تومانی رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با پنج شنبه قبل 13.47 درصد کم شد و در محدوده 19 میلیون و 300 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس برخلاف دلار مسیر صعودی را پیش گرفت تا آخرین روز از سال 2021 میلادی را افزایشی به پایان برساند. امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 0.27 درصد بیشتر شد و به مرز هزار و 825 دلاری رسید. انتظار کند شدن روند افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا موجب شده طلا سه ماهه پایانی سال 2022 را با بهترین عملکرد خود از ژوئن 2020 به پایان رساند. به نظر کارشناسان، بازار طلا می‌تواند در آستانه یک بازار صعودی در شروع سال جدید باشد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

کاهش نرخ سکه و ضرر معامله گران

امروز نرخ نیم سکه نسبت به دو روز پیش 1 میلیون تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 12 میلیون تومان رسید. قیمت ربع سکه نیز در مقایسه با پنج شنبه 850 هزار تومان نزول داشت و در محدوده 9 میلیون و 500 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ هر سکه گرمی نیز در مقایسه با دو روز قبل تغییری نداشت و همان مرز 4 میلیون و 600 هزار تومانی را حفظ کرد.

قبلا کارشناسان به معامله گران ارزی هشدار داده بودند که برای خرید و فروش سکه ریسک نکنند تا دچار ضرر نشوند. به نظر این گروه از فعالان، جو روانی شکل گرفته و هیجانات به وجود آمده باعث شد تا نرخ سکه یکباره رشد قیمتی قابل توجهی را تجربه کند. در واقع رشد ناگهانی نرخ سکه و فاصله ارزش ذاتی و قیمت معاملاتی این فلزگرانبها، ریسک خرید آن را بیش از پیش بالا برد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز