قیمت روز دلار 7 دی 1401/ نرخ ارز در کانال 40 هزار تومانی ثابت شد

ژیوار

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به دو روز قبل 550 تومان دیگر بالا رفت و در محدوده 40 هزار و 300 تومانی قرار گرفت. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با یک شنبه 1 درصد رشد پیدا کرد و به مرز 36 هزار و 700 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دلار این روزها رکوردهای جدید و بی‌سابقه قیمتی را تجربه می‌کند و هیچ عقب نشینی از مواضع بالا ندارد. به نظر کارشناسان و فعالان اقتصادی، به نتیجه نرسیدن مذاکرات برجام و تغییر موضع غرب درباره میزان همکاری با تهران، اولین محرک رشد دلار بودند. برخی از معامله گران ارزی بر این باورند، صعود نرخ دلار در اثر افزایش سطح انتظارات تورمی اتفاق افتاده و ارزش ریال را به پایین‌ترین میزان ممکن رسانده است. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال حفظ ارزش دارایی‌هایی خود به صورت دلاری هستند و بیش از پیش به خرید این ارز می‌پردازند. همه این موارد محرک‌های تازه‌ای برای رشد بیشتر و بدون توقف نرخ دلار محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دیگر موارد موثر روی رشد قیمت دلار

علاوه بر این موارد، دیگر ارزهای موثر روی قیمت دلار بازار داخلی در مدار صعودی قرار گرفته‌اند. افزایش نرخ حواله درهم و رشد قیمت دلار در بازارهای هرات و سلیمانیه، از دیگر دلایل صعود نرخ ارز بازار داخلی محسوب می‌شوند. به نظر سیاست‌های جدید بازارساز نیز روی این موارد موثر نبود و باید مقامات سیاستگذار تدابیر بلندمدتی نسبت به کنترل قیمت این ارز پرطرفدار داشته باشند.

دریان سفر امید

امروز نرخ پوند و یورو نیز پیشروی کرد. قیمت پوند در روز جاری نسبت به دو روز قبل 677 تومان بیشتر شد و در محدوده 48 هزار و 698 تومانی قرار گرفت. نرخ یورو هم در مقایسه با دوشنبه 576 تومان بالاتر رفت و به مرز 42 هزار و 830 تومانی رسید.

انتهای پیام

 

تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان