قیمت تتر در ایران چقدر است؟ + دلایل اهمیت تتر

ژیوار

پیشرفت تکنولوژی و استقبال از ارزهای دیجیتال، تنوع در این بازار را افزایش داده است. به‌طوری که در حال حاضر انواع ارز دیجیتال با ویژگی‌های گوناگون خرید و فروش می‌شوند. تتر به‌عنوان یکی از استیبل کوین‌ها از محبوبیت بسیار بالایی در این بازار برخوردار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار  طلا و ارز اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تتر به‌عنوان یک استیبل کوین محبوب به‌مانند دیگر رمز ارزها دچار نوسانات بازار نشده و با ارزشی معادل یک دلار آمریکا خرید و فروش می‌شود. خرید تتر معمولا برای پرداخت در معاملات، حفظ ارزش دارایی در برابر تورم و همچنین تبدیل سریع ارزش ارزها به فیات و برعکس صورت می‌گیرد. این رمز ارز محبوب، شبکه اختصاصی نداشته و بر روی بلاکچین‌های مختلفی از جمله بیت کوین عرضه می‌شود. کاماپرس در ادامه به معرفی کامل تتر و قیمت تتر در ایران می‌پردازد.

چرا تتر بخریم؟

ارزهای دیجیتال، ارزهای رمزنگاری شده‌ای هستند که در کیف پول مجازی ذخیره شده و با استفاده از آن‌ها می‌توان خرید آنلاین و خدمات مختلف را انجام داد. تتر به‌عنوان یک استیبل کوین، در سال 2014 پایه‌گذاری و عرضه شد؛ هدف از طراحی تتر، پایه‌گذاری ارزی بود که از نوسانات بازار مصون بوده و ارزشی معادل قیمت دلار داشته باشد. در واقع تتر یک ارز دیجیتال بلاکپین محور است که علاوه بر دارا بودن امکانات ارزهای دیجیتال، قیمتی برابر با ارز فیات جهانی داشته و همواره ارزش یک دلاری خود را حفظ می‌کند.

دریان سفر امید

تتر چه ویژگی‌هایی دارد؟

تتر یکی از استیبل‌کوین‌های رایج در بازار رمز ارزها است که به‌واسطه ویژگی‌های آن، از محبوبیت بالایی برخوردار است. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های تتر در ادامه بررسی شده است؛

ثبات قیمت: مهم‌ترین مزیت این رمرارز، قیمت تتر و امکان استفاده همزمان از ویژگی‌های ارزهای دیجیتال و مصون ماندن از نوسان قیمت‌ها است. با خرید تتر شما درواقع یک ارز فیات سنتی مانند دلار خریده‌اید که دستخوش تغییرات بازار نشده و می‌توانید با استفاده از آن، از مزایای معاملات بر پایه بلاکچین نیز بهره‌مند شوید.

شفافیت: تمام معاملات و خرید و فروش‌های تتر بر روی بستر بلاکچین ثبت شده و حساب‌های ارزی مرتبط با این کوین به‌صورت منظم بازرسی می‌شود. ضمن این‌که علاوه بر قیمت تتر ، امکان افزایش ارزش تتر در جریان گردش‌های مالی آن وجود دارد.

کاهش هزینه‌ها: علی‌رغم این‌که قیمت تتر دستخوش تغییرات بازار نمی‌شود، این کوین نیز به‌مانند دیگر ارزهای دیجیتال، در کاهش هزینه‌های انتقال ارز، کارمزد بانکی و سرعت در پرداخت‌ها نقش دارد.

کاربردهای تتر و اهمیت آن برای تریدرهای ایرانی

رمز ارز تتر در امور مختلفی چون وام‌دهی، حواله و ترید یا معامله کاربرد دارد. با وجود این مهم‌ترین کاربرد تتر همواره توسط سرمایه‌گذارانی است که نمی‌خواهند دارایی خود را در معرض تغییرات بازار قرار دهند. ضمن این‌که یک کاربرد مهم تتر برای تریدرهای ایرانی، امکان فعالیت در صرافی‌های خارجی برای آن‌ها است. در واقع تبدیل ریال به دلار برای انتقال به این صرافی‌ها در ایران تا حدی سخت بوده و معامله‌گران می‌توانند به‌جای دلار، ریال را به تتر تبدیل کرده و با استفاده از آن در این صرافی‌ها بدون دردسر فعالیت کنند.

چرا قیمت تتر ثابت است؟

محبوب‌ترین انواع استیبل کوین‌ها، ارزهایی هستند که ارزشی معادل یکی از ارزهای فیات جهانی از جمله دلار، یورو و بن داشته باشند. رمز ارز تتر توسط دلار پشتیبانی شده و ارزش آن تنها به پشتوانه تغییرات دلار، تغییر می‌کند. در واقع نوسانات بازار رمز ارزها تاثیری بر روی قیمت تتر نداشته و مهم‌ترین توکن تتر، USTD با ارزشی معادل یک دلار آمریکا، به‌عنوان یکی از توکن‌های پرکاربرد، جایگزین دلار شده است.

قیمت تتر در ایران چقدر است؟

تتر در حال حاضر با ارزش بازار حدود 82 میلیارد دلار و در رتبه سوم، سهمی حدود 6.96 درصد از کل بازار رمز ارزها را در اختیار دارد. قیمت تتر معمولا ثابت بوده و هر واحد آن با ارزش حدودی 1 دلار مبادله می‌شود. این رقم در حال حاضر در بازار ایران با احتساب نرخ تتر در محدود قیمتی 52 هزار تومان معامله می‌شود.

خرید تتر از پی ام ایکس چنج

پی ام ایکس چنج، یک صرافی معتبر و فعال در زمینه خدمات خرید و فروش و مبادلات ارز دیجیتال است. این مجموعه خدمات ویژه و متعددی را برای خرید رمزارزها از جمله تتر برای کاربران خود فراهم کرده است.

مزایای صرافی پی ام ایکس چنج در خرید تتر شامل خرید بدون احراز هویت و ارسال مدارک، واریز آنی ارز تتر بلافاصله بعد اولین خرید، عدم نیاز به پرداخت کارمزد، واریز ارز تتر بر روی شبکه های مختلف از جمله TRC20-ERC20-BEP2-BEP20-SOLANA-MATIC، قیمت مناسب و منصفانه و همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته و پیگیری تمامی تراکنش‌ها توسط تیم پی ام ایکس می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : پی ام اکسچنج
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز