قیمت بلیط هواپیما مشهد 14 شهریور 1401 / نگرانی مسافران از زمان و قیمت بلیط پرواز به مشهد

ژیوار

در مقاطعی از سال، در آستانه اربعین و پس از آن شهادت امام رضا (ع) سلام معمولا حاشیه‌هایی برای زائران مشهد و پروازهای داخلی ایجاد می‌شود. اما چرا این حواشی هرساله تکرار می‌شوند؟ مسئول آن‌ها کیست؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: ما بخش زیادی از انتقادهای مسافران را قبول داریم ولی ذکر این نکته لازم است که مجموعه فرودگاه مشهد در موضوعات مطرح شده سهم چندانی ندارد.

آیا شرکت‌های هواپیمایی بلیت کمتری می‏فروشند؟

حسن جعفری در پاسخ به انتقاد مسافران از صندلی‌های خالی هواپیماها گفته: در مواقع بحرانی یا پس از بروز اتفاقاتی در یک حوزه معمولاً حاشیه‌های ناخواسته‌ای ایجاد می‌شود. در این مورد نیز پس از بروز چند حادثه ترکیدگی لاستیک هواپیما معمولاً برخی از مسافران هر اتفاق معمولی را به این موضوع ربط می‌دهند؛ در حالی که اولاً شرکت‌ها با فروش کمتر بلیت متضرر می‌شوند و هیچ گاه حاضر به قبول این مسئله نمی‌شوند. ثانیاً به لحاظ منطقی حتی اگر قبول کنیم ۲۰ مسافر کمتر بگیرند، تأثیر قابل توجهی در کاهش وزن هواپیما ندارد و نکته قابل توجه اینکه برای کاهش وزن هواپیما راه‌های ساده‌تر و کم‌هزینه‌تری مانند سوخت‌گیری کمتر یا بارگیری کمتر وجود دارد.

دلیل تاخیر پروازهای مشهد چیست؟

وی در پاسخ به گلایه دیگر شهروندان برای تأخیرهای غیرمعمول پروازها نیز افزود: همان گونه که در هفته جاری اعلام شد از ۲هزار و ۷۸۲ پرواز خروجی که در تیر ماه انجام شده هزار و ۱۷۷ پرواز با تأخیر انجام شده است که با بررسی‌های صورت گرفته نیمی از تأخیرها به دلیل تأخیر در ورود هواپیماها به مشهد بوده و عملکرد شرکت‌ها و نقص فنی دلایل بعدی تأخیرهاست.

دریان سفر امید

جعفری ادامه داد: در چهار ماهه نخست سال جاری به ترتیب شرکت‌های چابهار، کیش، قشم، آسمان و آتا بیشترین تأخیرها را داشتند که به این شرکت‌ها اعلام شده نسبت به رفع ایرادهای احتمالی اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد در خصوص شایعه کاهش ناوگان هوایی معتقد است: بر اساس آمار منتشر شده در تیر امسال ۵هزار و ۵۷۱ پرواز در فرودگاه مشهد انجام شده که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته و همچنین با جابه‌جایی ۵۷۵ هزار و ۹۱۳ مسافر داخلی رشد ۳۵ درصدی به ثبت رسیده است.

در رابطه با میزان پروازها و جابه‌جایی گردشگران خارجی نیز در مجموع هزار و ۱۸۹ پرواز خارجی در ماه تیر انجام شده که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۱۹۷ درصد رشد داشته است. در مجموع تمامی پروازهای فرودگاه مشهد در تیر امسال نسبت به خرداد ۱۴۰۱ حدود ۱۲ درصد و جابه‌جایی تمامی مسافران نیز ۹ درصد رشد داشته است.

قیمت بلیط هواپیما مشهد

اما حالا در ایامی که بسیاری از مردم قصد سفر به مشهد را دارند، برای پرواز به مشهد چه هزینه‌ای باید پرداخت کنند؟ در ادامه قیمت بلیط هواپیما مشهد در جدول قابل مشاهده است. البته باید توجه داشت که قیمت بلیت‌ها باتوجه به لحظه آخری بودن برخی پروازها، در روزهای مختلف و با شرکت‌های هواپیمایی مختلف می‌تواند متغیر باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : ره بال آسمان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان