قیمت این موشک مافوق صوت آمریکایی ۴۱ میلیون دلار افزایش یافت

ژیوار

اخیرا ارتش ایالات متحده با همکاری شرکت‌های لاکهید مارتین و نورثروپ گرومن برای ساخت موشک مافوق صوت «دارک ایگل» متحد شده‌اند. مراحل ساخت و آزمایش خالی از موانع چالش‌ها نیست اما آنچه تحلیلگران محلی را نگران می‌کند، افزایش هزینه ۴۱ میلیون دلاری در ازای هر موشک است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ارتش بلغارستان، در مقابل یک موشک بالستیک مجهز به کلاهک هسته‌ای که ستون مهمی در ارتش ایالات متحده به شمار می‌رود، حدود ۱۰ میلیون دلار کمتر قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

با این‌حال پنتاگون هنوز خوشبین است و ادعا می‌کند احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۴ از اولین نمونه دارک ایگل پرده‌ برداری خواهد کرد.

دریان سفر امید

اما چرا قیمت این موشک انقدر گران است و آیا پرداخت چنین هزینه‌ و زمانی برای آن منطقی است؟ در جواب باید بگوییم بله، در مورد این موشک مافوق صوت ما با سرعت باورنکردنی ۵ ماخ یا بیشتر صحبت میکنیم که هر نوع دفاع دشمن را بی اثر می‌کند.

اما رسیدن به این سرعت هدف، مستلزم یک طراحی فوق پیچیده با قابلیت تحمل دمای بیش از ۳ هزار درجه فارنهایت است تا از عملکرد مطلوب سایر قطعات الکترونیکی اطمینان حاصل شود.

در این طراحی اغلب فلزات مقاوم در برابر حرارت نظیر مولیبدن، نیوبیوم، تانتالم و آلیاژهای مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز