قیمت اسکلت فلزی برای آپارتمان ۵ طبقه چقدر تمام می‌ شود ؟

اسکلت فلزی- کاماپرس
ژیوار

یکی از عوامل مؤثر بر قیمت اسکلت فلزی آپارتمان قیمت روز آهن است که مدام بالا و پایین می‌شود. علاوه بر آن از  جایی که اسکلت فلزی انواع و اقسام مختلفی دارد، قیمت هر کدام از انواع اسکلت فلزی هم متفاوت است؛ مثلا قیمت اسکلت فلزی جوشی با قیمت اسکلت فلزی مهره‌ای متفاوت است اما به طول کلی هزینه اسکلت فلزی برای هر متر مربع زیر بنا حدود ۲ تا ۳ میلیون می‌شود. 

هزینه خرید آهن‌آلات برای ساخت اسکلت فلزی

مهم‌ترین هزینه در ساخت اسکلت فلزی برای ساختمان، مربوط به هزینه خرید تیرآهن و ورق است. قیمت هر کیلوگرم تیرآهن در بازار در حدود ۳۴ هزار تومان است و  برای هر متر مربع حدودا ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم آهن لازم است. به عبارتی هزینه خرید تیرآهن برای هر متر مربع چیزی بین یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت ورق آهن هم کیلویی ۵۰ هزار تومان و همچنین مقدار لازم ورق برای هر متر مربع هم حدودا بین ۴ کیلو تا ۱۲ کیلوگرم است. یعنی هر مترمربع به ۴ تا ۱۲ کیلوگرم ورق آهن احتیاج دارد. به عبارت بهتر قیمت تمام شده ورق آهن برای هر متر مربع چیزی در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

برای ساخت اسکلت فلزی چقدر میلگرد احتیاج داریم؟

برای ساخت اسکلت فلزی ما به میلگرد هم احتیاج داریم چراکه میلگرد در ضدزلزله کردن بنا نقش بسیار مهمی دارد. میلگرد باعث مستحکم‌تر کردن بنا و مقاومت بیشتر آن می‌شود. برای ساخت هر متر مربع ساختمان ما به ۱۱ تا ۱۶ کیلوگرم میلگرد احتیاج داریم و قیمت هر کیلوگرم میلگرد حدود ۳۰ هزار تومان است. پس به عبارتی هزینه ساخت میلگرد برای هر متر مربع بنا چیزی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است. 

دریان سفر امید

هزینه جوشکاری اسکلت فلزی چقدر می‌شود؟

برای ساخت اسکلت فلزی قطعا به جوشکاری احتیاج دارید. قیمت جوشکاری برای هر کیلوگرم اسکلت فلزی حدودا ۶ هزار تومان است و وزن هر سازه فلزی هم چیزی بین ۳۵ تا ۴۰ کیلوگرم است. یعنی در هر متر مربع حدودا ۴۰ کیلوگرم اسکلت فلزی قرار دارد و در واقع هزینه جوشکاری هر متر مربع اسکلت فلزی چیزی در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

اسکلت فلزی- کاماپرس

قیمت بتن چقدر می‌شود؟

برای هزینه بتن باید مبلغی در حدود ۳۰۰ هزار تومان را در نظر بگیریم، چراکه قیمت بتن برای هر متر مکعب حدودا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و برای هر متر مربع زیر بنا به ۰.۲۵ متر مکعب بتن احتیاج داریم که با محاسبه میزان نیاز بتن برای هر متر مربع زیر بنا، به هزینه‌ای که باید برای بتن بکنیم، خواهیم رسید.  

برای تخمین هزینه اجرای اسکلت فلزی برای یک ساختمان ۵ طبقه در ابتدا احتیاج داریم تا مساحت هر طبقه را بدانیم؛ چراکه هزینه ساخت اسکلت فلزی به ازای هر متر مربع محاسبه می‌شود.

در نهایت باید گفت که با محاسبه هزینه‌هایی که بالا ذکر شد (هزینه تیرآهن، ورق آهنی، بتن، جوشکاری، میلگرد) و همچنین هزینه‌هایی که در ادامه کار ممکن است پیش بیاید، مانند هزینه جرثقیل و حمل‌ونقل که باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان را برای آن در نظر گرفت، هزینه هر متر مربع اسکلت فلزی چیزی در حد‌ود ۲ تا ۳ میلیون تومان تمام می‌شود. شما می‌توانید با ضرب این میزان هزینه در مساحت فضای مورد نیاز، به مبلغی که برای ساخت یک اسکلت فلزی لازم است، دست پیدا می‌کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن آنلاینتهران آهندیجی آهن
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان