قبل از مراجعه به دندانپزشکی کودکان در اصفهان چه کارهایی باید انجام دهیم؟

دندانپزشکی کودکان در اصفهان - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

بسیاری از والدین اطلاع دقیقی از پیش‌نیازهای مراجعه به دندانپزشکی کودکان در اصفهان ندارند. انتخاب دندانپزشکی مناسب، آماده‌سازی روانی و فیزیکی کودک و هر نوع اقدام ضروری در این زمینه می‌تواند به بهتر شدن مراحل درمان کمک کند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی اقدامات لازم برای مراجعه به دندانپزشکی کودکان در اصفهان پرداخته است.

آمادگی ذهنی و روانی کودک برای مراجعه به دندانپزشکی

بسیاری از والدین بدون آماده کردن ذهنی و روانی فرزندانشان، آن‌ها را به دندانپزشکی کودکان در اصفهان می‌برند. این کار می‌تواند علاوه بر ایجاد اختلال در امر درمان و سخت‌تر کردن کار دندانپزشک، اثرات منفی روانی نیز روی کودک داشته باشد. این در حالی است که با به کار بردن روش‌های ساده‌ای می‌توان در این زمینه موفق بود.

یکی از این روش‌ها انجام بازی با کودکان با هدف آشنا کردن با دندانپزشکی و نشان دادن ضرورت مراجعه به دندانپزشک است. بازی می‌تواند بهترین فرآیند آموزشی برای کودکان باشد و بهترین زمان آموزش به کودکان نیز حین تفریح است.

همچنین والدین می‌توانند با تهیه کتاب‌های کودک که موضوع آن‌ها فواید مراجعه به دندانپزشک است، کودکان را ازنظر ذهنی برای این کار آماده کنند. کتاب خواندن یک فرآیند لذت‌بخش برای ارتباط والدین با کودکان است و تأثیری که یک کتاب بر کودک می‌تواند داشته باشد، توسط هیچ ابزار دیگری محقق نمی‌شود.

همچنین برای این‌کار می‌توانید از اسباب‌بازی‌های موردعلاقه و عروسک‌ها نیز کمک بگیرید. مراجعه به دندانپزشکی کودکان در اصفهان به همراه عروسک موردعلاقه می‌تواند به کودک اعتمادبه‌نفس بیشتری داده و حتی ممکن است از دکتر خواهش کنید که به دندان‌های عروسک نیز رسیدگی کند تا کودک از نزدیک با طرز کار دندانپزشک آشنا شده و اعتماد او به پزشک بیشتر شود.

بسیاری از مطب‌های دندانپزشکی کودکان در اصفهان دارای اتاق‌های بازی و سالن‌های زیبای کودکانه هستند و حتی شاید لازم باشد که یک‌بار فقط برای دیدن مطب و آشنایی با محیط آن با فرزندتان به دندانپزشکی مراجعه کنید. کودکی که با محیط آشنا شود، در مراجعات بعدی استرس و اضطراب آن‌چنانی را تجربه نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آماده سازی فیزیکی کودک برای مراجعه به دندانپزشکی کودکان در اصفهان

کودکان باید قبل از رفتن به دندانپزشکی باید ازنظر بهداشت دهان و دندان نیز آماده باشند. به این منظور باید به کودک خود کمک کنید که مسواک زده و از نخ دندان برای تمیز کردن کامل دندان‌ها کمک بگیرد. به او بگویید و یاد بدهید که دهان و دندان برای معاینه دندانپزشک باید تمیز باشد.

همچنین اگر کودک از درد دندان شکایت دارد، بهتر است از روش‌های دم‌دستی برای ساکت کردن درد دندان او استفاده کنید تا کودک بدون اضطراب و درد در دندانپزشکی حضور داشته باشد. این کار می‌تواند با مشورت پزشک صورت گیرد و حتی در صورت صلاحدید دکتر می‌توانید از داروهای مسکن مخصوص کودکان نیز برای کاهش درد استفاده کنید.

کارهایی که قبل از مراجعه به دندانپزشکی کودکان نباید انجام دهید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از مراجعه به دندانپزشکی کودکان در اصفهان نباید انجام دهید، دروغ گفتن به کودک است. شما می‌توانید با ندادن اطلاعات کافی، فرزند خود را با آسودگی به دندانپزشکی ببرید اما مطمئناً فرزندی که یک‌بار از شما دروغ شنیده باشد، ممکن است که دیگر به‌سادگی قبول نکند که به دندانپزشکی مراجعه کند. این عوارض ممکن است سال‌ها با کودکتان همراه باشد.

بسیاری از روانشناسان معتقد هستند که نباید برای مراجعه به دندانپزشکی به کودکان باج داد و با آن‌ها در مورد جایزه و تشویق صحبت کرد. بهتر است در این‌گونه موارد با کودک خود صادق باشید و او را به‌زور جایزه و تشویقی راهی دندانپزشکی نکنید. بهتر است تشویقی کودکان بعد از درمان و متناسب با همکاری آن‌ها باشد. این کار بهداشتی ضروری نباید به‌عنوان یک معامله یا اجبار به نظر برسد.

دندانپزشکی کودکان در اصفهان - کاماپرس

درباره دکتر علی بهزادی، داندانپزشک کودکان در اصفهان

دکتر علی بهزادی یکی از بهترین دندانپزشکان متخصص کودکان در اصفهان است. وی یکی از دندانپزشکان باتجربه در این شهر است که به همراه تیم درمانی خود خدماتی چون درمان‌های پیشگیری، ترمیم دندان، عصب‌کشی، روکش دندان، ارتودنسی، کشیدن دندان، ویزیت اولیه و درمان‌های اورژانسی را به کودکان و نوجوان ارائه می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت می‌توانید به سایت رسمی دکتر علی بهزادی به آدرس dralibehzadi.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 09136209801 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : دکتر علی بهزادی
تهران آهن
نهال گشت
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز