قبل از اینکه رژیم غذایی بگیرید ، این کتاب را بخوانید

ژیوار

به سختی می‌توان شخصی را پیدا کرد که تاکنون درگیر رژیم غذایی نشده باشد. تقریبا همه افراد به اینکه بدنی متناسب داشته باشند، فکر می‌کنند و برخی از آن‌ها حتی کمر همت را می‌بندند و وارد رژیم‌های غذایی می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، دو زنِ پژوهشگر به نام‌های اولین تریبول و الیز رش، در کتاب «انقلابی علیه رژیم‌های غذایی» تلاش دارند تا با تکیه بر یافته‌های علمی ایده «غذا خوردن غریزی» را برای مخاطب تشریح کنند. آن‌ها معتقدند که این شیوه غذا خوردن به حفظ و سلامت جسم و روح کمک می‌کند و از آسیب‌های ناشی از رژیم‌های سخت غذایی به دور است. آن‌ها در فصل‌های مختلف کتاب بر عملکرد مغز، فرایند تصمیم‌گیری، ارتباط بین ذهن و بدن، الگوهای رفتاری و غذایی تمرکز می‌کنند. نویسنده‌ها تاکید دارند که به وزن افراد توجه ندارند؛ بلکه بر بهبود رابطه فرد با غذا تاکید می‌کنند. در واقع «غذا خوردن غریزی» با تقویت آگاهی درونی شخص، نسبت به سیگنال‌های درونی بدنش عمل می‌کند. نویسنده‌ها با ارائه 10 راهکار تلاش می‌کنند بین ذهن، بدن و غذا یک رابطه سالم برقرار کنند.

در مقدمه کتاب، ضمن بررسی و نقد انواع رژیم‌های غذایی آمده است: مشکل اینجاست که تمرکز بر روی کاهش وزن، توانایی شما را برای ارتباط با نشانه‌های غذا خوردن غریزی بدن‌تان مختل می‌کند. وقتی بر وزن تمرکز می‌کنید، این موضوع توجه شما را بیشتر به اندازه‌گیری‌های خارجی برای غذا خوردن، مانند وعده غذایی و حجم غذا، جلب می‌کند تا ارتباط شما با نشانه‌های درونی‌تان. در عوض تمرکز شما بر پیشرفت روزانه‌تان، مانند رضایت بیشتر از وعده‌های غذایی و حضور طولانی‌تر برای صرف غذا و زندگی، به شما حس تعلقی می‌دهد که می‌تواند منتهی به احساس شادمانی و خوب زیستن شود.

نویسندگان کتاب که رویکردی واقع‌گرایانه نسبت به زندگی، بدن و هنجارهای اجتماعی دارند، در بخشی از کتاب به موضوع مد و شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌کنند و نقش صنعت مد، صنعت زیبایی، رسانه‌ها و تبلیغ‌کننده‌ها بر باورهای زنان نسبت به بدن‌شان را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند. در کتاب آمده است: وقتی کل فرهنگ در حال مسابقه شکنجه خودخواسته بدن قرار دارد، فرار کردن از آن دشوار است. بدنی بدون چربی و به شدت ورزیده، به نام تناسب اندام، به نماد بدنی در دوران مدرن تبدیل شده است. پیشگامان خودخوانده تناسب اندام، اصرار دارند که شما می‌توانید بدن خود را به گونه‌ای بتراشید که گویی بدن شما توده‌ای گل رس است و می‌توانید شکل ژنتیکی خود را با نفس‌نفس زدن هوازی تغییر دهید.

دریان سفر امید

نویسندگان به مخاطبان خود توصیه می‌کنند: طرح کلی ژنتیک خود را بپذیرید. در واقع، همان‌طور که فردی با سایز کفش 39 انتظار ندارد که بتواند کفش سایز 37 را بپوشد، داشتن انتظاری مشابه در مورد اندازه بدن نیز بیهوده و ناراحت‌کننده است. بیشتر به بدن خود احترام بگذارید تا بتوانید احساس بهتری نسبت به آنچه هستید، داشته باشید. اگر واقع‌بین نباشید و از اندازه یا شکل بدن خود ایراد بگیرید، رها کردن نگرش منفی رژیم گرفتن دشوار خواهد بود. همه بدن‌ها شایسته احترام‌اند.

بیشتر بخوانید:

کتاب «انقلابی علیه رژیم غذایی» توسط عطیه حاجی‌رسولی ترجمه و با همت دکسا زیر چاپ رفته است. این کتاب در 1000 نسخه و با قیمت 525 هزار تومان وارد بازار نشر شده است. «انقلابی علیه رژیم غذایی» و سایر کتابهای دکسا را می‌توان از کتابفروشی‌های آنلاینی از جمله 30بوک، ایران‌کتاب، شهرکتاب آنلاین و نهنگ تهیه کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : 30بوکدکساشهرکتابشهرکتاب آنلایننهنگ
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز