قبرهایی هم قیمت با آپارتمان در اطراف تهران

ژیوار

خرید خانه در تهران حالا آرزوی بسیاری از مردم است، آرزویی که به نظر می‌رسد خیلی‌ها تا پایان عمر خود نیز به آن دست پیدا نکنند. در این میان اما هستند کسانی که حاضرند تا پول خرید یک آپارتمان در اطراف تهران را بدهند تا عزیزان از دست رفته‌ی خود را در آرامگاه‌های خانوادگی به خاک بسپارند. آرامگاه‌هایی که معمولا 15 تا 30 قبر در آن وجود دارد و گاه تا 3 میلیارد تومان قیمت دارند.

به گزارش کاماپرس، محمدجواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) درباره‌ی مکان‌های انتخاب شده برای آرمستان‌های جدید گفته است: «مطالعه درباره این مکان‌ها صورت گرفته است و از همه جهات بررسی شده و نقاطی که حائز شرایط بوده‌اند، انتخاب شده‌اند. شورا اگر تصویب کند، شهرداری برای تملک این زمین‌ها اقدام می‌کند. ما سعی می‌کنیم در یک فرصت کوتاه در هر آرامستان یک قطعه را آماده کنیم و همه در یک جا متمرکز نمی‌شوند.»

وی با بیان اینکه تاکنون ۵ نقطه مشخص شده است که یکی از این نقاط برای بحران است و حفظ می‌شود، گفت: ۴ نقطه دیگر فعال می‌شود که این زمین‌ها در شمال‌غرب، جنوب‌غرب، شمال شرق و جنوب شرق است. با این توزیع مشکل ترافیک و رفت و آمد رفع خواهد شد و کم کم مشکل ترافیک بهشت‌زهرا نیز رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

طبق گفته‌ی تاجیک، ما تا ۵۰ سال آینده به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قبر نیاز داریم. طی ۵۰ سال گذشته، دو میلیون نفر در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند و نرخ مرگ و میر تا ۵۰ سال آینده ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در تهران است و این درصورتی است که بحرانی اتفاق نیفتد.

دریان سفر امید

به نقل از ایلنا، وی اضافه می‌کند: قطعات دفن روز که معمولا چهل نفر در روز است به صورت رایگان انجام می‌شود و مابقی متوفیان در قطعات گذشته دفن می‌شوند، یعنی ممکن است قبری پیش خرید شده باشد و متوفی داشته و دو طبقه باقی مانده است یا از عمر قبری ۳۰ سال گذشته و دوباره احیا شود.

تاجیک در واکنش به ادعای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه برای خرید قبرهایی که در بخش‌های خوب و مناسب هستند گاهی اوقات سکه به صورت رشوه دریافت می‌شود، گفت: «به صورت رسمی این اتفاق نمی‌افتد و اگر هم کسی به صورت غیررسمی سند و یا گزارشی دارد به بازرسی بهشت زهرا اعلام کند و اگر مستنداتی ارائه شود ما حتما برخورد می‌کنیم.»

وی درباره قیمت قبرها نیز گفت: گرانترین قبر یک طبقه در ناحیه یک ۵۰ میلیون تومان بوده و این یعنی در بهشت زهرا از یک طبقه قبر رایگان در ناحیه سه داریم تا یک طبقه قبر به قیمت ۵۰ میلیون تومان که در ناحیه یک و بخش قدیمی بهشت زهرا است.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز