مدیرعامل بورس قربانی ریزش‌های پیاپی شد

ژیوار

سرانجام بعد از مدتها ضرر و زیان سهامداران در بازار سرمایه، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس امروز سه شنبه 30 دی ماه استعفا داد.

به گزارش کاماپرس،  ریزش های پی در پی شاخص بورس، سریالی شدن تجمع ها و اعتراض های سهامداران به آشفتگی وضعیت بازار سهام و تند شدن مواضع نمایندگان مجلس علیه دست اندرکاران بورس و مسئولان اقتصادی موجب شد امروز حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس از سمت خود استعفا بدهد.

قالیباف اصل در حالی اولین مسئول غرق شده در گرداب بورس لقب گرفت که بسیاری از مسائل مناقشه برانگیز بازار سهام در زمان تصدی او بر صندلی ریاست این سازمان اتفاق افتاده بود و او از سوی برخی کارشناسان و فعالان بورس به دلیل ایستادگی نکردن در برابر دخالت های دولت در بازار و تعلل در اجرای برنامه ها و تصمیمات کلیدی برای بهبود وضعیت بازار، به شدت مورد انتقاد قرار داشت.

قالیباف اصل در استعفانامه خود خطاب به دژ پسند وزیر اقتصاد نوشته است؛ پیرو نامه خطاب به ریاست محترم جمهور و درخواست استعفای اینجانب به تاریخ ۴ آذر ۱۳۹9 به دلیل فراهم نشدن شرایط اعلامی جهت حمایت از صنایع بازار سرمایه و سرمایه گذاران بدین وسیله استعفای خود را از عضویت در هیئت مدیره برای ریاست سازمان بورس اوراق بهادار مجددا اعلام می‌نمایم.

دریان سفر امید

استدعا دارم در اجرای ماده ۱۱ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی دستور اقدام صادر فرمایید. لازم به ذکر است که بنده در سخت ترین شرایط که مردم دعوت عمومی به بازار سرمایه شده بودند آزادسازی سهام عدالت و فروش صندوق‌های سهام دولتی در بورس در حال انجام بود این وظیفه خطیر را به عهده گرفتم و در طول چند ماه خدمت در دشوارترین شرایط به دنبال توسعه بازار تامین مالی ابزارها و نهادهای مالی بودم که در کمترین زمان بزرگ ترین کارها در بازار سرمایه انجام گردید ولی متاسفانه به واسطه اقدامات سیاسی و ورود غیر حرفه‌ای و بیش از حد به اشخاص و مسئولین به بازار سرمایه و بروز افت شدید شاخص کل بورس تهران هیچ وقت دیده نشد.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز