قابل توجه متقاضیان مهاجرت به پرتغال

ژیوار

سیستم مهاجرتی پرتغال مشابه دیگر کشورهای عضو اتحادیه و اقامت اروپا است. پرتغال بخشی از منطقه شنگن محسوب می‌شود. با این حال، اتباع غیر اتحادیه اروپا می‌توانند برای کار، تحصیل، پیوستن به خانواده یا بازنشستگی، در صورت داشتن معیارهای خاصی به پرتغال نقل مکان کنند. در این کشور یک برنامه ویزای طلایی وجود دارد که هدف آن جذب خارجی‌ها با پول جهت سرمایه گذاری در کشور است. اکثر مهاجران در شهرهای بزرگ مانند لیسبون، فارو، ستوبال و پورتو زندگی می‌کنند.‌ برزیل، مستعمره سابق پرتغال، بیشترین جمعیت مهاجر را دارد. همچنین در این کشور بسیاری از ساکنان چینی و اروپایی به ویژه از بریتانیا، اوکراین و فرانسه را خواهید یافت.

کاماپرس، در این مقاله، مسیر مهاجرت به پرتغال و دریافت اقامت پرتغال را پوشش می‌دهد.

انواع ویزا، اقامت و تابعیت پرتغال

هرکسی که از خارج از اتحادیه اروپا به پرتغال سفر می‌کند و بیش از سه ماه اقامت دارد، باید برای اجازه اقامت از کارشناسان مرکز ارائه خدمات به اتباع خارجی یا SEF مجوز لازم را دریافت کند. مجوزهای اقامت اولیه پرتغال از نوع موقتی هستند که تا یک سال اعتبار دارند اما قابل تمدید هستند. پس از پنج سال زندگی مداوم در پرتغال، می‌توانید برای اقامت دائم و شهروندی پرتغال درخواست دهید. درخواست شهروندی در شرایط خاص نظیر ازدواج با یک شهروند پرتغالی زودتر از حد معمول امکان‌پذیر خواهد بود.

به طور کلی سه دسته ویزای پرتغال وجود دارد. ویزای کوتاه مدت که به عنوان ویزای شینگن نیز شناخته می‌شود و برای حداکثر اقامت تا 90 روز است. ویزاهای ملی اقامت موقت که برای اقامت تا یک سال است. ویزای Long Stay National که به عنوان ویزای اقامت نیز شناخته شده و جهت اقامت پرتغال بیش از یک سال تعریف می‌شود.

ویزای کاری در کشور پرتغال

هر کار طولانی مدت یا دائمی برای زمانی بیش از یک سال مستلزم دریافت ویزای کاری است. اسنادی که باید ارائه دهید شامل قرارداد کار یا قرارداد خدمات می‌شود. نامه‌ای از مؤسسه آکادمیک یا تحقیقاتی که ماهیت کار را شرح می‌دهد از دیگر مدارکی است که باید داشته باشید. اگر ویزا برای انجام تحقیقات علمی یا دانشگاهی باشد، رعایت الزامات قانونی ملی در مورد مشاغل تحت نظارت الزامی است. در صورتی که ویزا برای مقاصد ورزشی باشد، بدون همراه داشتن سند صادر شده توسط فدراسیون یا انجمن ورزشی دریافت اقامت امکان پذیر نیست.

دریان سفر امید

ویزای تحصیلی

این ویزا برای دوره تحصیلی اعطا می‌شود که بیش از یک سال در تمام سطوح تحصیلی طول بکشد. شما باید مدرکی مبنی بر پذیرش در دوره یا کالج مانند نامه رسمی از یک موسسه معتبر، ارائه دهید. برای دوره‌های آکادمیک سطح بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکترا، احتمالا لازم باشد معیارهای پذیرش خود را اثبات کنید.

ویزای تمکن مالی

ویزای اقامت طولانی مدت برای افرادی است که بدون کار کردن یا استفاده از خدمات رفاهی پرتغال قادر به تامین نیازهای مالی خود برای طولانی مدت هستند. این افراد می‌توانند در سن کار یا بازنشستگی باشند. برای دریافت این ویزا، باید شواهدی مبنی بر درآمد یا پس انداز نشان دهید که قادر به تامین زندگی طولانی مدت خود در پرتغال هستید. جهت دریافت این ویزا به حداقل درآمد 9 هزار و 870 یورو در سال نیاز است. برای حمایت مالی از اعضای خانواده باید 50 درصد از این مبلغ را برای هریک از افراد درنظر بگیرید.

اقامت پرتغال با طرح ویزای طلایی

این یک برنامه ویژه ویزای پرتغال است که برای جذب سرمایه گذاران خارجی به پرتغال طراحی شده است. طرح ویزای طلایی پرتغال روند مهاجرت را برای سرمایه گذاران خارجی در صورت خرید ملک با حداقل مبلغ 500 هزار یورو یا سرمایه گذاری تا سقف مشخصی سرعت می‌بخشد. به شرط داشتن شرایط، طبق این طرح، شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه اقامت پرتغال را دریافت خواهند کرد و بعداً می‌توانند برای شهروندی پرتغال درخواست دهند.

پناهجویان و پناهندگان در پرتغال

پرتغال مطابق با به رسمیت شناختن کنوانسیون ژنو 1951 در مورد حمایت از پناهندگان، درخواست پناهندگی را به افراد تحت تعقیب، اجازه می‌دهد و وضعیت پناهندگی اعطا می‌کند. اگر در داخل پرتغال درخواست پناهندگی بدهید، به یک مرکز اقامتی فرستاده می‌شوید و در زمان مناسب کارکنان SEF با حضور مترجم با شما مصاحبه می‌کنند. پس از بررسی شرایط فرد، تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود. تصمیم مثبت به این معنی است که متقاضیان اجازه اقامت موقت شش ماهه دریافت می‌کنند که در طی آن حق کار، تحصیل و دسترسی به حمایت اجتماعی را دارند. با این حال، تصمیمات منفی به این معنی است که متقاضی باید ظرف 20 روز پرتغال را ترک کند. در این شرایط شما می‌توانید ظرف 15 روز درخواست تجدید نظر بدهید.

امور مهاجرتی خود را به موسسه مهاجرتی النورا بسپارید

موسسه مهاجرتی النورا با وجود کارشناسان متخصص و آشنا به تمامی مسیرهای مهاجرتی جهت اخذ اقامت اروپا به متقاضیان مشاوره و آگاهی می‌دهند. اعضای این موسسه در اولین قدم در جلسه حضوری شرایط افراد را بررسی کرده و محتمل‌ترین مسیر مهاجرتی را پیشنهاد می‌کنند. لازم به ذکر است که ارتباط مستقیم از طریق ایمیل با هریک از کارشناسان النورا میسر است. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت پرتغال علاوه‌بر وبسایت، به صفحه اینستاگرام، واتسپ و کانال تلگرام و یوتیوب النورا مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قابل توجه متقاضیان مهاجرت به پرتغال

  1. بردیا احمدی گفته:

    برای مهاجرت کاری به کشور پرتغال میشه بیشتر توضیح بدین که چجوریه خوبه سرمایه ای باید داشته باشیم از اول و اون چقدر یا ن ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز