فیلتر روغن اصل را چگونه تشخیص دهیم؟

ژیوار

وظیفه فیلتر روغن جداسازی ناخالصی‌ها و براده‌های فلزی از روغن موتور است که این روغن بدون هیچ آلودگی وارد موتور شود؛ اگر در خرید فیلتر روغن خطایی رخ دهد، سبب اختلال خودرو خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم یدکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دو نوع فیلتر روغن اصل و تقلبی در بازار وجود دارد که اگر خریدار سمت تقلبی رود عمل تصفیه و تمیز کردن روغن به درستی صورت نمی‌گیرد و روغن موتور همراه با آلودگی وارد موتور شده و به خودرو آسیب جدی وارد می‌شود.

می‌توان فیلتر روغن غیراصل را همان محصول معمولی نام برد که توانایی مقاومت در برابر  روغن موتورهای مصنوعی با دمای خیلی زیاد را نداشته باشد و خیلی سریع غیرقابل کاربری خواهد شد. فیلتر تقلبی اثرات مخرب بسیاری بر موتور خواهد داشت و قطعات اصلی موتو را آسیب‌پذیر می‌کند همچنین به ساختمان خودرو نیز صدماتی وارد خواهد کرد.

راه‌های تشخیص فیلتر روغن تقلبی

عیار فیلتر راهی برای تشیخص اصل یا تقلبی بودن فیلتر روغن است. عیار همان بازده‌ی استخراج فیلتر نام دارد که اگر از فیلتر روغن تقلبی استفاده شود سبب نفوذ ذرات گردوغبار به کمپرسو و بلبرینگ‌ها شده و در نهایت موتور دارای اختلال می‌شود.

دریان سفر امید

هنگامی که شیر جنبی در فیلتر روغن وجود نداشته باشد یا در مدت زمان بسیار کمی باز شود نشانگر تقلبی بودن این محصول است و سبب می‌شود روغن کافی به دستگاه نرسد همچنین درجه حرارت کمپرسور افزایشی شود. البته برخی فیلترها دارای شیرجنبی هستند ولی توانایی لازم را ندارند یعنی فشار اولیه بسیار پایین است و روغن موتور تصفیه نشده به بلبرینگ کمپرسور می‌رود و این قطعه را دچار شکست یا سایش می‌کند.

فیلتر روغن تقلبی دارای محفظه مقاومی در برابر فشار ندارد و همین امر سبب می‌شود تا در مواجهه با فشار بالا انفجار رخ دهد و در اثر شدت اشتعال در کمپرسور، آتش‌سوزی رخ دهد.

هر فیلتر روغنی دارای کاغذ است که اگر اشباع شده نباشد، مواد افزودنی روغن دارای خاصیت‌هایی همچون ضدکف، ضداکسیدان و ضدخوردگی خواهد شد و برای خودرو ضررهایی به همراه دارد. همچنین این کاغد مقاومتی در برابر دما نداشته و حل خواهدشد که در اثر این اتفاق گردوغبار گرفته شده توسط کاغذ، در بلبرینگ پخش می‌شود

این محصول همچنین به واشر مجهز است که در محصولات تقلبی واشرها با روغن کمپرسور سازگار و هماهنگ نخواهند بود و روغن موتور نشت خواهد کرد در نهایت احتمال آتش سوزی بالا می‌رود.

انتهای پیام

سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان