فوری / آغاز رسمی معاملات آنلاین طلا در کشور

طلا/ کاماپرس
ژیوار

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از اولین سامانه فروش طلا که در سندباکس تخصصی تجارت الکترونیکی پذیرش شده، رونمایی کرد. از این طریق امکان خریدوفروش آنلاین طلا فراهم شد.

به گزارش کاماپرس، امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری رونمایی از سندباکس این مرکز، گفت: عملا اگر شعار حمایت از نوآوری را سرلوحه خود کرده باشیم، نمی‌توانیم از ابزارهای حکمرانی جدید مانند سندباکس استفاده نکنیم و استفاده از آن گریزناپذیر است.

وی با اشاره به رونمایی این سندباکس با عنوان «سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها»، گفت: هدفگذاری ۹ هزار همت برای معاملات تجارت الکترونیکی در افق 5 ساله، کاملا شدنی و دست‌یافتنی است. برای این‌کار باید بیش از پیش به بخش خصوصی، انجمن‌ها، تشکل‌های صنفی و جوانان کشور اعتماد کنیم و به صورت واقعی از آن‌ها حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به آینده روشن و رو به رشد برای صنعت تجارت الکترونیکی کشور، گفت: همه شاخص‌ها، نشان‌دهنده رشد سریع و آینده روشن برای تجارت الکترونیکی کشور است و «بازارهای خفته» برای تجارت الکترونیکی شناسایی شده و از طریق آنها، رسیدن به 9 هزار همت معامله الکترونیکی کاملاً امکان‌پذیر می‌باشد.

دریان سفر امید

کلاهدوزان افزود: نوآوری همیشه با مقاومت برای حفظ وضع موجود و یا نادیده گرفتن آن مواجه بوده ولی منطق حکمرانی جدید، حکم می‌کند که با نوآوری به مثابه یک پدیده برخورد شود، نه یک تهدید. دولت‌ها به‌واسطه سرعت رشد تحولات فناوری همواره در زمینه تنظیم مقررات از شرکت‌ها و صنعت به خصوص در این زمینه عقب‌تر بوده‌ و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته در حوزه نوآوری، مفهومی مانند سندباکس ایجاد شده است. سندباکس محیطی تعاملی بین کسب و کار و حاکمیت ایجاد می‌کند تا شرکت‌های نوآور در این محیط و تحت نظارت بتوانند فعالیت کرده وبه تدریج ضوابط فعالیت عمومی برای آن رسته فعالیت ایجاد شود.

نشست انجمن تجارت الکترونیک/ کاماپرس

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به مصوبه مرکز ملی فضای مجازی، تصریح کرد: به همین دلیل از شهریور 1402، مطابق با مصوبه مرکز ملی فضای مجازی، اجازه فعالیت سندباکس تجارت الکترونیکی صادر و از همان تاریخ فعالیتش را آغاز کرده و نخستین کسب و کاری که وارد این سندباکس شد مربوط به انبارداری فلزات گرانبها بود و خدا را شاکرم که حاصل ۲۵ جلسه تخصصی که در این حوزه برگزار شد، در نهایت منجر به ایجاد مفاهمه مشترک برای امضای این توافق‌نامه شده است.

وی با اشاره به مجوز فعالیت این شرکت، گفت: اردیبهشت ۱۴۰۳ شورای راهبری این طرح را تصویب کرد و طبق مکاتبه‌ای که با دبیرخانه سندباکس‌های کشور انجام شد، مجوز فعالیت این شرکت ابلاغ گردید.

علیرضا شاهمیرزایی، معاون وزیر صمت نیز در این نشست خبری، همچنین بیان کرد: ایجاد سندباکس‌ در حوزه فلزات گران‌بها می‌تواند ریسک‌هایی را که در چنین معاملاتی وجود دارد، کاهش دهد و مانند تجربه‌های گذشته خالی‌فروشی اتفاق نیفتد. در مسیر معاملات برای خریدار یا فروشنده پیامک فعال‌سازی ارسال می‌شود و همین پیامک باعث می‌شود سکو نتواند خالی‌فروشی انجام دهد. نگهداری طلا در یک انبار فقط با اجازه پلتفرم قابل بازگشایی و برداشت نیست و بانک ناظر باید آن را تایید کند. به این شکل به‌جز سامانه و مردم یک ناظر سوم دیگر نیز وجود دارد که بر فرآیند نظارت کند.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز