فوت آیت الله هاشمی و اظهار نظر جنجالی نماینده مجلس درباره آن

ژیوار

یکی از نمایندگان مجلس در اظهارنظری غیرمعمول و جنجالی بیان کرده است که فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان دهنده صحیح بودن رد صلاحیت او توسط شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری سنوات گذشته بوده است.

به گزارش کاماپرس، یکی از مواردی که در احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری مورد توجه و بررسی شورای نگهبان قرار می گیرد، سلامت جسمانی آنها است.

در انتخابات پیش رو نیز زمزمه هایی در مورد طولانی شدن روند رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری به دلیل مبهم بودن وضعیت سلامت برخی نامزدها شنیده می شود.

احزار نشدن صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به دلیل وضعیت سلامتی یک نام مشهور را به ذهن متبادر می کند و این نام متعلق به آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 1392 است. در آن مقطع زمانی احراز نشدن صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی به موضوعی حاشیه دار و پرحرف و حدیث تبدیل شد اما نهایتا شورای نگهبان اعلام کرد کهولت سن و سلامت جسمانی دلیل اصلی این اتفاق بوده است.

دریان سفر امید

اخیرا نیز محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در فیلمی که از وی منتشر منتشر شده است، از تریبون مجلس بیان می کند: شورای نگهبان وظیفه دارد افرادی را که واجد شرایط هستند یا واجد شرایط نیستند، کنترل کند.

بنا به اعلام خبر آنلاین وی ادامه می دهد:  به‌طور مثال، در انتخابات گذشته مرحوم هاشمی داوطلب بودند و شورای نگهبان به دلایل پزشکی ایشان را رد صلاحیت کرده و گفت بدن آقای هاشمی کشش پذیرش این مسئولیت را برای چهار سال ندارد.

فرهنگی در ادامه خاطر نشان می کند: بسیاری از افراد از این اقدام شورای نگهبان انتقاد کردند اما اتفاقی که افتاد(فوت آیت الله هاشمی) مؤید نظر شورای نگهبان و پزشکان بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز