عوامل تاثیرگذار روی قیمت کامیون کارکرده

ژیوار

به دلیل قیمت بالای خودروهای صفر به خصوص در رده خودروهای سنگین مانند کامیون، بسیاری از رانندگان و خریداران این خودروها به سمت خرید کامیون‌ها و کشنده‌های کارکرده کشیده می‌شوند. اگرچه در این زمینه نیز قیمت استانداردی به عنوان قیمت کامیون کارکرده وجود ندارد و این قیمت بر اساس شرایط هر خودرو و گاها به صورت سلیقه‌ای به خریدار اعلام می‌شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی عوامل تاثیرگذار روی قیمت کامیون کارکرده پرداخته است.

کشور تولید کننده و برند کامیون

امروزه کشورهای مختلفی تحت عنوان برندهای مطرح اقدام به تولید انواع کامیون و کشنده می‌کنند. به همین دلیل، کشور تولید کننده روی قیمت کامیون تاثیر مستقیم دارد. به طوریکه برخی از تولیدات با کیفیت کشورهای اروپایی و برندهای مطرح تولید این خودروی سنگین، حتی به قیمتی بالاتر از بعضی از کامیون‌های صفر چینی به فروش می‌رسند.

از جمله کشورهای مطرح تولید کننده کامیون می‌توان به ژاپن، آمریکا، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی اشاره کرد. همچنین در بین برندها نیز برندهایی چون اسکانیا، مان، بنز و ولوو در بین برندهای برتر و گران قیمت بازار قرار دارند.

البته در بین کامیون‌های چینی نیز در سال‌های اخیر شاهد تولید خودروهای با کیفیتی بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به کامیون‌های برند دانگ فنگ اشاره کرد که از طرف رانندگان ایرانی نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

دریان سفر امید

تاثیر مدل و سال تولید روی قیمت انواع کامیون

با جدیدترین بودن خودروها شاهد وجود تکنولوژی‌ها و آپشن‌های بیشتری هستیم که باعث تجربه بهتری از رانندگی با خودروهای سنگین و راحتی و ایمنی در استفاده از کامیون می‌شوند.

به دلیل بالاتر بودن قیمت کامیون‌های کارکرده نسبتا جدید، رانندگان بعضا خود ترجیح می‌دهند که از مدل‌های پایین‌تر اما سالم از نظر فنی خریداری کرده و قید آپشن‌های جدید را بزنند. این موضوع به خودی خود می‌تواند مزایای و معایبی داشته باشد و دقت در خرید کامیون کارکرده قدیمی بسیار مهم‌تر خواهد بود.

وضعیت سلامت موتور و بدنه

بررسی سلامت موتور و قسمت‌های فنی کامیون کارکرده یک کار کارشناسی و فنی است و بهتر است این کار به افراد خبره در این حوزه سپرده شود. چراکه سالم بودن موتور کامیون به معنی قیمت بالاتر برای آن است و این قیمت باید به صورت معقول تعیین شود.

همچنین در مورد بدنه و سایر قسمت‌های کامیون نیز باید بررسی‌های کافی و کارشناسی صورت گیرد. هر چه کامیون از نظر ظاهری تمیزتر و بهتر دیده شود، به همان اندازه قیمت کامیون کارکرده نیز در هنگام خرید و فروش بیشتر خواهد بود.

بررسی بیمه و مدارک کامیون برای قیمت‌گذاری بهتر

مدت زمان باقی مانده از بیمه کامیون و درست بودن اسناد مالکیت خودروی سنگین نیز هرچند کم اما در تعیین قیمت آن موثر است. به طوریکه بیشتر افراد حرفه‌ای برای تعیین قیمت کامیون و کشنده نه فقط این اسناد، فاکتورها، بلکه اسناد مربوط به تعمیرات قبلی خودرو را نیز از راننده فروشنده طلب می‌کنند.

در واقع خریدار برای تعیین قیمت دقیق باید از دلیل فروش کامیون مطلع شده و اگر مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، به طور کامل از آن آگاه شود.

تاثیر کارکرد کامیون روی قیمت

بعضا میزان استفاده از کامیون‌های نسبتا جدید از نظر تعداد کیلومتر طی شده بسیار بیشتر از یک کامیون قدیمی‌تر است. با در نظر گرفتن این موضوع که کیلومتر مورد استفاده بیشتر، نشان دهنده استهلاک بیشتر کامیون نیز هست، این موضوع می‌تواند تاثیر منفی روی قیمت کامیون فروخته شده داشته باشد.

کارشناسان نیز از کیلومتر ماشین برای شناخت بهتر از مشکلات احتمالی در خودرو استفاده کرده و قیمت‌گذاری دقیق‌تری را روی کامیون یا کشنده کارکرده انجام می‌دهند.

خرید نقد یا اقساطی کامیون

نوع خرید و پرداخت هزینه خرید نیز تعیین کننده قیمت کشنده یا کامیون است. معمولا پرداخت نقدی می‌تواند شامل تخفیفاتی از طرف فروشنده شود و پرداخت اقساطی نیز با افزایش قیمت کامیون همراه خواهد بود.

خرید کامیون از «اتوبان»

شرکت «اتوبان» از سال 1400 فعالیت خود را در زمینه خرید و فروش خودروهای تجاری آغاز کرده است. این شرکت خدماتی چون خرید سفارشی، فروش سفارشی، تسهیلات خرید خودرو و کارشناسی خودرو را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات شرکت اتوبان به سایت https://otobantruck.com مراجعه و یا با شماره تلفن 02191091040 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتوبان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان