عوامل تاثیرگذار بر قیمت ناودانی و روش‌‌ های استعلام قیمت مقاطع فولادی

آریاک سفر

ناودانی یکی از مقاطع فولادی پر استفاده در صنعت ساختمان است. به همین دلیل همواره تقاضای بسیار خوبی برای خرید آن وجود دارد. میزان بالای تقاضا و نوسانات قیمت ناودانی باعث شده است که استعلام روزانه قیمت این مقطع فولادی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت ناودانی و روش‌های استعلام قیمتی این محصول و سایر مقاطع فولادی مانند قیمت میلگرد پرداخته است.

ناودانی و انواع آن

ناودانی یکی از مقاطع طویل فولادی و جزو دسته پروفیل‌های فولادی باز است. اگرچه بیشتر متقاضیان خرید ناودانی شامل مدیران پروژه‌های ساختمانی و عمرانی می‌شود، اما این محصول در سایر صنایع نیز کاربرد دارد.

ناودانی‌ها از نظر شکل ظاهری، جنس، روش ساخت، کاربرد و وزن به انواع مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند و این میزان از تنوع محصول باعث متنوع شدن قیمت ناودانی می‌شود.

انواع ناودانی از نظر شکل ظاهری به دسته‌های ساده، مشبک و اروپایی تقسیم بندی می‌شوند. ناودانی ساده بیشتر در ساخت پل‌ها و سازه‌های مشابه آن استفاده می‌شود. در حالیکه ناودانی مشبک برای سازه‌های سبک و ناودانی اروپایی برای سازه‌های سنگین و بزرگ کاربرد دارد.

دریان سفر امید

همچنین ناودانی‌ها از نظر جنس به دسته‌های مختلف از جمله آهنی، استیل، گالوانیزه و آلومینیومی تقسیم بندی می‌شوند. همچنین ناودانی‌ها از نظر شکل بال‌ها به دو نوع ناودانی C و ناودانی U بخش بندی می‌شوند. ناودانی C دارای بال‌های موازی و ناودانی U دارای بال‌های شیب دار و مخروطی است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ناودانی

قیمت ناودانی همانند قیمت سایر مقاطع پرفروش فولادی از جمله قیمت میلگرد از نوسان روزانه برخوردار است. عوامل زیادی روی قیمت ناودانی تاثیر می‌گذارند که قیمت مواد اولیه فولادی و قیمت جهانی فولاد از مهم‌ترین این عوامل تعیین می‌شود. به طوریکه هر نوع تغییر در قیمت فولاد خام و سایر مواد اولیه به سرعت قیمت انواع ناودانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین روش‌ها و هزینه‌های ساخت هر کارخانه با دیگر کارخانه‌ها متفاوت است و این هزینه همراه با میزان عرضه و تقاضا قیمت را در هر برند و تولیدکننده از دیگران مجزا می‌کند. در این میان نباید فاکتورهایی چون نوسانات قیمت ارز، کیفیت محصول و سایر عوامل اقتصادی و سیاسی نیز نادیده گرفته شود.

اهمیت استعلام قیمت مقاطع فولادی مانند ناودانی

پروژه‌های ساختمانی و عمرانی از بودجه ثابت و محدودی برخوردار هستند و یکی از عوامل برهم زننده این بودجه، نوسانات قیمتی محصولات و مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت‌وساز است. به طوریکه بیشتر پیمانکاران به صورت روزانه نیاز به استعلام قیمت ناودانی دارند تا بتوانند این محصول را با کمترین قیمت ممکن خریداری کنند.

استعلام قیمتی ناودانی به دلیل کاربرد این محصول در دیگر صنایع نیز مهم است. این محصول چند بعدی در صنایعی چون خودروسازی نیز کاربرد دارد. برای نمونه در ساخت بدنه خودروهای سنگین و تجهیزات دریایی نیز از ناودانی استفاده می‌شود. این نوع از صنایع بزرگ کشور نیز از مشتریانی هستند که همواره نسبت به استعلام قیمتی ناودانی اقدام می‌کنند.

روش‌های استعلام قیمتی ناودانی و سایر مقاطع فولادی

استعلام قیمت از کارخانه و استعلام از طریق مراجعه حضوری و تماس تلفنی را می‌توان جزو روش‌های قدیمی و سنتی استعلام مقاطع فولادی همچون قیمت میلگرد و ناودانی عنوان کرد. این روش غالبا زمانبر بوده و جای خود را به روش‌های جدید داده است.

امروزه با رشد سایت‌ها و سامانه‌های فروش آنلاین انواع مقاطع فولادی، بیشتر پیمانکاران و صنعتگران علاقمند به استعلام لحظه‌ای قیمت ناودانی و سایر محصولات فولادی از سایت‌های فروش آنلاین این محصولات شده‌اند. این روش سریعترین، ساده‌ترین و کارآمد‌ترین روش استعلام قیمت است.

همچنین در این روش امکان استعلام قیمت و خرید آنلاین هر محصول به صورت فوری و بدون نیاز به مراجعه حضوری وجود دارد. این نوع از استعلام قیمت و خرید آنلاین، باعث می‌شود تا پیمانکاران و صاحبان صنایع به راحتی قیمت برندهای مختلف را بررسی کرده و انتخاب دقیق‌تری داشته باشند.

خرید آنلاین ناودانی و سایر مقاطع فولادی از سایت «پیوان»

سایت «پیوان» بر اساس تجربه حاصل از 50 سال فعالیت مستمر در حوزه تامین و فروش مقاطع و ورق‌های فولادی به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر در این زمینه شناخته شده است. این سایت امکان استعلام لحظه‌ای قیمت انواع محصولات فولادی و سفارش آنلاین این محصولات را برای همه فعالان صنعت کشور فراهم آورده است.

علاقمندان برای مشاهده قیمت، مقایسه محصولات و سفارش آنلاین می‌توانند به سایت پیوان به آدرس pivan.co مراجعه و یا با شماره تلفن 02145171 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : پیوان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان