عوارض خروج از کشور باز هم افزایش یافت + نرخ سفر اول و دوم

عوارض خروج از کشور 520 هزار تومان شد-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

با توجه به لایحه بودجه سال جاری، مقدار عوارض خروج از کشور برای هر نفر به ۵۲۰ هزار تومان رسیده که نسبت به سال قبل ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش کاماپرس، طبق جدول تعرفه‌های درآمدهای دولت، مقدار عوارض خروج از کشور برای سفر اول در سال جاری ۵۲۰ هزار تومان است. در ضمن، عوارض خروج از کشور برای سفر دوم با ۵۰ درصد و برای سفرهای سوم و بیشتر با ۱۰۰ درصد افزایش همراه خواهد بود. در سال گذشته، مقدار عوارض خروج از کشور برای سفر اول ۴۰۰ هزار تومان بوده و بر این اساس این افزایش نسبت به سال قبل ۳۰ درصد است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که درآمد دولت از محل عوارض خروج از کشور به مبلغ ۴,۳۶۲ میلیارد تومان برسد که نسبت به رقم ۳,۴۳۱ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال قبل ۲۷.۱ درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این، مقدار عوارض خروج زائرین حج تمتع و عمره برای هر نفر ۱۷۲ هزار تومان تعیین شده که نسبت به رقم ۱۳۲ هزار تومان در سال گذشته (که معادل ۴۰ هزار تومان بیشتر بود)، حدود ۳۰.۳ درصد افزایش یافته است.

به نقل از مهر، مقدار عوارض خروج هوایی برای زائرین عتبات عالیات ۴۵ هزار تومان و عوارض خروج زمینی و دریایی نیز برای این مسافران ۱۵ هزار تومان تعیین شده است. این میزان عوارض نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : بریم دبیقبضینو
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز