عرضه اولیه سپیدار به صرفه است؟

ژیوار

عرضه اولیه سپیدار  امروز در بازار فرابورس انجام می شود. سوالی که مطرح می شود این است که در این روزهای پرنوسان بازار سرمایه خرید عرضه اولیه سپیدار به صرفه است یا نه؟

به گزارش کاماپرس، قرار است امروز ۳۰ میلیون سهم از سهام شرکت سپیدار سیستم با نماد سپیدار در بازار دوم فرابورس عرضه شود. گفته می شود حداکثر نقدینگی موردنیاز برای شرکت در عرضه اولیه سپیدار ۲۴ هزار تومان است. شرکت سپیدار از سال ۱۳۹۴ تا به امروز سهم خود را در بازار از ۴٫۳ درصد به ۱۴ درصد افزایش داده است و پیش‌بینی‌های شرکت نشان می دهد که احتمالا سهم این شرکت در پایان سال ۹۹ به ۱۸ درصد افزایش پیدا کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

عرضه اولیه سپیدار چه قیمتی دارد؟

در عرضه اولیه سپیدار که امروز در بازار فرابورس انجام می‌شود، ۲۶ میلیون سهم به عموم عرضه می‌شود و ۴ میلیون سهم نیز سهم صندوق‌هاست. هر نفر حداکثر می‌تواند ۱۵ سهم در بازه قیمتی ۳۸۰۰ تا ۳۹۸۰ تومانی ثبت سفارش کند. البته با توجه به احتمال مشارکت ۴٫۵ میلیون نفری در این عرضه ممکن است به هر نفر بیشتر از ۶ سهم نرسد که معادل ۲۴ هزار تومان نقدینگی نیاز دارد.

دریان سفر امید

در آمد عملیاتی شرکت در سال ۹۸

درآمد عملیاتی شرکت در سال ۹۸ به ۳۸ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال ۹۷ رشدی ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد. سپیدار پیش‌بینی کرده که میزان درآمدش در پایان سال ۹۹ به ۷۰ میلیارد تومان برسد. عملکرد ۹ ماهه این شرکت در سال ۹۹ نشان می‌دهد که سپیدار توانسته در این ۹ ماه درآمد خود را به ۵۳ میلیارد تومان برساند که ۹۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده و این موضوع رسیدن به درآمد ۷۰ میلیارد تومانی را تا پایان سال امکان‌پذیر می‌کند.

سود خالص سپیدار در سال ۹۸

به گزارش تجارت نیوز، سود خالص هر سهم سپیدار در سال ۹۸ معادل ۱۴۵ تومان بوده که رشدی ۴۴ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است. با این وجود سپیدار توانسته در ۹ ماهه اول امسال ۲۷۶ تومان سود خالص محقق کند که رشدی ۱۷۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. بررسی عملکرد یک ماهه سپیدار در آذر حاکی از آن است که این شرکت در نهمین ماه سال ۱۰ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان درآمد داشته است.

 

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سپیدار سیستم آسیا
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز