عرضه اولیه ایمیدرو و ایدرو تا شهریور در صورت اخذ مصوبه دولت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد عرضه اولیه ایمیدرو – سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران – و  ایدرو – سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران – در انتظار اخذ مصوبه دولت است و در صورت تصویب دولت تا شهریور ماه این عرضه ها انجام می شود.

به گزارش کاماپرس بعد از عرضه اولیه سهام شستا و استقبال بسیار خوب فعالان بازار بورس از این سهام، عرضه سهام دو مجموعه بزرگ دولتی دیگر یعنی ایمیدرو و ایدرو در بازار بورس نیز به صورت جدی در حال پیگیری است.

علیرضا صالح رییس سازمان خصوصی ‌سازی در این باره به ایسنا گفت: عرضه سهام ایدرو و ایمیدرو به مصوبه هیأت وزیران نیاز دارد و در صورت اخذ این مصوبه تا پایان اردیبهشت، مراحل آماده‌سازی برای عرضه در بورس انجام می‌شود.

وی با اشاره عزم جدی سازمان خصوصی سازی بر تداوم واگذاری ها در بورس افزود: امیدواریم در نیمه نخست امسال مقدمات پذیرش ایمیدرو و ایدرو در بازار سرمایه فراهم شود. بنابراین در صورت تصویب هیأت وزیران، سهام ایدرو و ایمیدرو تا پایان شهریور عرضه می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره مقدمات لازم برای واگذاری ایمیدرو و ایدرو این گونه توضیح داد: سازمان هایی مانند ایدرو و ایمیدرو باید پیش از واگذاری به شرکت سهامی عام تبدیل شوند و پس از کسب مصوبات قانونی و اصلاح ساختار، سهام این شرکت ها امکان عرضه در بورس را خواهد داشت.

به گفته وی شفافیت عملکرد و پاسخگویی در برابر سهامداران و انتخاب شایسته تر مدیران از دستاوردهای عرضه سهام این دو سازمان است.

بعد از ایمیدرو و ایدرو نوبت واگذاری سهام نیروگاه هاست

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی‌سازی به دنبال آن است که بعد از وزارت صنعت، توافق‌هایی را با وزارت نیرو برای واگذاری نیروگاه‌ها و شرکت‌های توزیع برق بر اساس همین مدل انجام دهد اما برای این کار باید با وزارت نیرو توافق صورت بگیرد تا زمینه عرضه سهام این شرکت‌ها فراهم شود.

شایان ذکر است ایمیدرو سهامدار عمده بزرگترین معادن و شرکت های صنایع معدنی ایران و ایدرو نیز سهامدار عمده بزرگترین مجتمع های صنعتی کشور است و با عرضه اولیه ایمیدرو و ایدرو ، تحول بزرگ دیگری در عرصه واگذاری ها در کشور روی خواهد داد.

مرتبط با : ایدروایمیدرو
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز