عجیب ترین خودروهای سران کشورها ؛ از جانور تا خودرو طلایی

ژیوار

سران کشورها اغلب بیشترین قدرت، ثروت و نفوذ را در کشورها دارند، بنابراین قادرند علاوه بر خرید خانه و امکانات مختلف با بهترین و خاص‌ترین خودروها رانندگی و تردد کنند.

کاماپرس در این مطلب به معرفی عجیب‌ترین ماشین‌های سران کشورها می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

امپراطور ناروهیتو: تویوتا سنچری

صد و بیست و ششمین امپراتور ژاپن سوار یک تویوتا سنچری سفارشی می‌شود که در میان ثروتمندان ژاپنی طرفداران زیادی دارد. این خودرو از یک پیشرانه هیبریدی ۵ لیتری ۸ سیلندر برگرفته از نسل چهارم لکسوس ال اس بهره‌مند شده و ۴۲۵ اسب بخار انرژی تولید می‌کند. این خودرو‌ با قابلیت ضد گلوله و ضد بمب طراحی شده و حتی در برابر حملات بیولوژیکی و هسته‌ای نیز مقاوم است. لازم به ذکر است که این نسخه سفارشی در خارج از ژاپن به فروش نمی‌رسد.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

نارندرا مودی: مرسدس میباخ اس ۶۵۰

نخست وزیر هند، نارندرا مودی این مرسدس میباخ اس ۶۵۰ را تهیه کرده که از موتور ۱۲ سیلندر توئین توربو با قدرت ۶۲۱ اسب بخار بهره‌مند است. این خودرو خاص همچنین به پوشش ضد گلوله، ضد انفجار، ضد حملات گازی، سیستم‌های ارتباطی ماهواره‌ای و مقاومت در برابر حمله موشکی مجهز شده است.

سلطان برونئی: رولز رویس طلایی

سلطان برونئی عاشق ماشین‌های لوکس است و  این خودرو شاید لوکس‌ترین وسیله نقلیه در میان مجموعه گرانقیمت او باشد. این رولز رویس با روکش طلای ۲۴ عیار واقعی پوشانده شده و تقریبا ۱۴ میلیون دلار ارزش دارد. با موتور ۶.۸ لیتری و ۲۲۶ اسب بخاری می‌توان گفت که این خودرو، علی‌رغم وزن زیاد قادر است نیروی لازم برای رانندگی و فخرفروشی سلطان را فراهم کند.

رئیس جمهور جو بایدن: «جانور»

ایالات متحده اغلب برای حفاظت از سران مهم خود از محافظت شده‌ترین خودروهای لوکس استفاده می‌کند. جو بایدن نیز عادت دارد اغلب سوار بر یک کادیلاک خاص با لقب «جانور» یا The Beast شود. میزان دقیق تغییرات اعمال شده در این خودرو هنوز مشخص نیست اما در این رابطه می‌توان به مقاومت در برابر گلوله، نارنجک، گاز اشک آور، محافظت در برابر حملات گازی و هسته‌ای، تجهیزات دید در شب، منبع اکسیژن و بانک خون اشاره کرد.

شاه چارلز سوم: لیموزین بنتلی

شرکت بنتلی در حقیقت برای جشن گرفتن سالگرد ۵۰ سالگی سلطنت ملکه الیزابت، دو لیموزین سفارشی سازی شده را به او هدیه داد. از جمله ویژگی‌های خاص این خودرو می‌توان به صندلی‌ها با پوشش پشم بره، سقف مرتفع‌تر و در با چرخش ۹۰ درجه اشاره کرد. پادشاه چارلز پس از مرگ ملکه هر دوی این خودروها را به ارث برد که از قابلیت محافظت در برابر حملات گاز و گلوله بهره برده‌اند.

انتهای پیام

سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان