آشنایی با سه خودرو وارداتی جدید

واردات خودرو خارجی از سال جاری سهل و براساس آئین نامه‌ها و ضوابط جدید وارداتی مدل‌های جدیدی از این قبیل محصولات در کشور عرضه شد. قیمت خودروهای وارداتی جدید با احتساب مالیات و در بدو ورود به کشور منطقی است اما در نمایشگاه‌ها قیمت این اتومبیل‌ها سرسام آور است.

به گزارش کاماپرس، پیگیری مقامات مسئول و مسائل و مشکلات موجود در حوزه تولید خودروهای داخلی باعث شد تا دوباره روند واردات از سر گرفته شود. به این منظور و ساماندهی بازار خودرو، سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی شکل گرفت که در آن از متقاضیان این محصولات ثبت نام به عمل می‌آید. در ادامه برخی از قیمت خودروهای وارداتی جدید و ویژگی‌های آن‌ها بیان خواهند شد؛

نیسان سانی 2023

*یکی از خودروهای وارداتی به ایران نیسان سانی مدل 2023 است که در گروه سدان‌های جمع و جور قرار می‌گیرد. این خودرو از موتور چهار سیلندری 1.6 لیتری بهره می‌گیرد و مصرف سوخت نسبتا کمی دارد. حجم موتور این خودرو هزار و 598 سی سی بوده و حداکثر قدرت آن به 118 اسب بخار می‌رسد.

*طراحی ظاهری این خودرو از هر جهت قابل توجه است. خطوط هندسی مواج طرح اتومبیل، چراغ‌های جلو و عقب، چراغ‌های ال ای دی جلوی خودرو و جلو پنجره وی موشن جلب توجه می‌کند. این خودرو از چرخ‌های فولادی 15 اینچی برخوردار بوده و رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی دارد.

*مهم‌ترین نکته در طراحی داخلی این خودرو استفاده از متریال باکیفیت در بخش‌های مختلف است. داشبورد این خودرو کاملا سفارشی و صیقلی بوده و شکل خوبی دارد. غربیلک فرمان خودرو مذکور دی شکل است تا راننده با راحتی بیشتری رانندگی کند. صندلی‌های این خودرو با چرم باکیفیت روکش شده است. ضمنا در کابین داخلی این خودرو فضاهای اختصاصی برای جاگذاری بطری یا لیوان آب و تلفن همراه تعبیه شده و در مجموع جذاب و هوشمندانه به نظر می‌رسد.

راز آسمان پایتخت

*این خودرو به لحاظ امکانات رفاهی نیز زبانزد است. شیشه بالابر برقی با قابلیت مه شکن، تهویه مطبوع اتوماتیک، قفل مرکزی، سنسور هشدار برخورد جلو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، قفل ایمنی کودک و کروز کنترل تنها تعدادی از امکانات رفاهی این خودرو هستند. قیمت فروش علی الحساب این خودرو در مبادی ورودی 1 میلیارد تومان اعلام شده بود.

قیمت خودرو-کاماپرس

کیا K5

*نسل پنجم کیا اپتیما که با نام K5 شناخته می‌شود از موتور چهار سیلندری 16 سوپاپی بهره می‌برد. حداکثر قدرت این خودرو 150 اسب بخار است. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو شش بهره می‌برد و مصرف سوخت آن نیز ایده آل است.

*خودرو کیا کا 5 در طراحی خود از استینگر بهره گرفته و شکل اسپرت و خاصی پیدا کرده است. طراحی جلوی این خودرو با چراغ‌های دارای الگوی جدید بوده که با خطوط نامنظمی هستند. چراغ‌های نمای عقب نیز به هم پیوسته بوده که به نظر از محصولات شرکت هیوندای اقتباس شده است. این خودرو از لحاظ طراحی جانبی هم یک تورفتگی کوچک و جالبی دارد.

*طراحی داخلی این خودرو نسبت به مدل‌های قبل تغییرات ظریف و جزئی داشته، از جمله اینکه نمایشگر سیستم چند رسانه‌ای و کنترلرهای پایین آن اندکی بیشتر به سمت راننده متمایل شده‌اند. نشیمن گاه پایین و صندلی‌های چند تکه این خودرو بسیار مورد توجه بوده و تماما آن را اسپرت جلوه داده است.

*این خودرو مانند دیگر محصولات کیا امکانات رفاهی زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شش کیسه هوا، رادار نقطه کور، کروز کنترل، نور بالا اتوماتیک، سیستم چند رسانه‌ای با نمایشگر هشت اینچی، سیستم تهویه دو منطقه‌ای و سنسور پارک و دوربین عقب اشاره کرد. قیمت علی الحساب این خودرو در مبادی ورودی 1 میلیارد و 730 میلیون تومان اعلام شده بود.

قیمت خودرو-کاماپرس

سوزوکی بالنو

*سوزوکی که در بازار ایران به گرند ویتارا شهرت دارد، مدل جدید خود به نام بالنو را عرضه کرده که در بازار ایران نیز فروخته می‌شود. این خودرو به موتور چهار سیلندری با تنفس 1.5 لیتری طبیعی مجهز شده و به اندازه 105 اسب بخار قدرت دارد. میزان مصرف سوخت ترکیبی این محصول در هر 100 کیلومتر 5.4 لیتر اعلام شده است. این خودرو از لحاظ ایمنی در سطح خوبی قرار داشته و توانسته در تست‌های تصادف موسسه یورو انکپ چهار ستاره ایمنی را کسب کند.

*این خودرو از لحاظ طراحی ظاهری شبیه به هیوندای آی 20 است و کاملا شکل و شمایل ژاپنی دارد! سوزوکی بالنو از نمای جلو با چراغ‌های باریک لنزدار فرمی تزئین شده و دارای جلوپنجره شبکه‌ای مزین به لوگوی سوزوکی است. نمای عقب این خودرو نیز تقریبا برعکس شده تلیسمان است.

*کابین این خودرو حالتی اسپرت دارد و غربیلک فرمان آن سه شاخه دی کات است. تمامی کلیدهای کنترل سیستم‌های صوتی و کروز کنترل روی این غربیلک فرمان قرار دارند. ضمنا صفحه کیلومتر این خودرو از نوع آنالوگ بوده و یک مانیتور در میان عقربه‌ها اطلاعات مربوط به کامپیوتر سفری را نشان می‌دهد. کنسول میانی داشبورد این خودرو نیز محل قرارگیری یک مانیتور 9 اینچی و پنل سیستم تهویه مطبوع است.

*شیشه‌های بالابر برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، آینه داخلی الکتروکرومیک، کروز کنترل، سنسور نور، فرمان تلسکوپی با قابلیت تنظیم در چهار جهت و کامپیوتر سفری و سنسور تی پی ام اس از جمله امکانات رفاهی این خودرو هستند.

این‌ها تنها سه مورد از خودروهای وارداتی کشور به همراه قیمت اعلامی آن‌ها در سامانه یکپارچه خرید خودروهای خارجی بودند. تعداد زیادی دیگری خودرو از برند چانگان، تویوتا و سوزوکی به کشور وارد شده است.

قیمت خودرو-کاماپرس

همراه مکانیک؛ درگاهی برای کسب اطلاعات خودرویی

افراد به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره خودروهای وارداتی امکان مراجعه به درگاه همراه مکانیک را دارند. این درگاه اطلاعات مربوط به انواع خودرو وارداتی به همراه قیمت آن‌ها را ارائه می‌دهد. گذشته از این مورد، درگاه مذکور امکان خرید و فروش و همچنین کارشناسی انواع خودرو را فراهم کرده است.

افرادی که در شرایط کنونی و با نرخ دلار قادر به خرید خودرو دلخواه خود نیستند می‌توانند از امکان «خرید اقساطی ماشین» این مجموعه استفاده کنند. در قسمت خرید اقساطی ماشین همراه مکانیک امکان خرید هر نوع خودرویی متناسب با بودجه و شرایط شما وجود دارد.

افراد به منظور کسب اطلاع بیشتر امکان مراجعه به وبسایت https://www.hamrah-mechanic.com/ یا تماس با شماره 02167632000 را دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز