عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان که سرتان سوت می کشد

جاذبه گردشگری-کاماپرس
ژیوار

پیدا کردن عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای اغلب مردم موضوعی جذاب و خاص است و خیلی‌ها در کتاب‌ها و فیلم‌ها مکان‌هایی را پیدا می‌کنند که با خواندن تاریخ و عقبه آن و دیدن عکس‌هایش به وجد می‌آیند و سرشان سوت می‌کشد. طبیعت و حیات وحش کشورهای مختلف متنوع و دیدنی است و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری جهان با اینکه خارق العاده هستند، اما ممکن است اسم‌شان را هم نشنیده باشید.

کاماپرس در این گزارش 4 جاذبه گردشگری جهان که در نوع خود بی‌نظیر و عجیب هستد را معرفی می‌کند.

صومعه متورا؛ معجزه یونان

صومعه متورا که به معجزه یونان شهرت دارد یکی از شگفت انگیزترین مناطق این کشور است. قرن‌ها پیش، بر روی این صخره‌های غول پیکر با مناظر خیره کننده به ارتفاع بیش از 600 متر، یکی از مهمترین جوامع صومعه‌ای یونان تشکیل شد. کلمه یونانی Meteora به معنای “در هوا معلق” است و این عبارت به درستی این صومعه‌های ارتدکس یونانی  را توصیف می‌کند.

Meteora مکانی عالی برای تجربه است، مناظر دیدنی و صومعه‌های بیزانسی که بر بالای صخره‌های شیب‌دار قرار گرفته‌اند که آثار با ارزش و نقاشی‌های دیواری را در خود جای داده است. امروزه تنها شش صومعه با تعداد کمی راهب یا راهبه که در متورا ساکن هستند فعالند. در سال 1988، صومعه‌های متورا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفتند و منطقه متورا-آنتیچاسیا بخشی از شبکه Natura 2000 است که میزبان گونه‌های کمیاب پرندگان و گل‌ها است. با نزدیک شدن به شهر Kalabaka، نزدیکترین شهر بزرگ در نزدیکی Meteora، و روستای زیبای Kastraki، مجموعه‌ای از ستون‌های سنگی ماسه‌ای  غول پیکر را خواهید دید که به سمت آسمان بالا می‌روند. در بالای آنها صومعه‌های معروف متورا را مشاهده خواهید کرد. صومعه دارای یک حیاط دلپذیر است و نقاشی‌های دیواری شگفت انگیز زیادی برای دیدن وجود دارد.

جاذبه گردشگری-کاماپرس

دریان سفر امید

جاده یونگاس یا جاده مرگ

جاده یونگاس با نام Ruta de la Muerte یا جاده مرگ شناخته می‌شود که نشان دهنده مرگ و میر و تصادفات زیادی است که در اینجا اتفاق افتاده است. با رانندگی از طریق این جاده بولیوی، صلیب‌های زیادی را در کنار جاده خواهید دید. اما این مربوط به مذهبی بودن بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی یا امید مردم محلی به هدایت الهی در هنگام سفر نیست. صلیب‌ها مکان‌های تصادفات مرگبار را مشخص می‌کنند. این منطقه یک جواهر پنهان است و در کنار جاده، فرصت‌های پیاده‌روی و تفریحی زیادی را ارائه می‌کند که ارزش چند روز اقامت در اینجا را دارد و از تماشای آبشارها و مناظر زیبای جاده لذت خواهید برد. با وجود اینکه جاده بسیار خطرناک است و حتی کوچکترین اشتباه هم نابخشودنی است، اما هزاران نفر هر ساله برای رانندگی و هیجان این، به جاده سرازیر می‌شوند. از دهه 1990، جاده یونگاس شمالی یک انتخاب محبوب برای ماجراجویان بوده، اما حتی کسانی که با دوچرخه‌های کوهستانی خود در این جاده تمرین شجاعت می‌کنند، می‌توانند قربانی جاده مرگ شوند.

جاذبه گردشگری-کاماپرس

معبدی با ورقه‌های طلایی

صخره طلایی و بتکده Kyaiktiyo، واقع در بالای کوه Kyaiktiyo در میانمار، برای بیش از 2500 سال محل عبادت فداییان بودایی بوده است. مشاهده این بنا تجربه‌ای شگفت‌انگیز را رقم می‌زند. بتکده یک برج چند سطحی است که به افتخار مقدسین و خدایان ساخته شده و به عنوان مکان عبادت بودایی‌ها عمل می‌کند. صخره طلایی یک تخته سنگ گرانیتی بسیار بزرگ است که طی سالیان متمادی با ورقه‌های طلایی که توسط پرستندگان مرد روی آن چسبانده شده پوشانده شده است. به غیر از رنگ فوق‌العاده تخته سنگ، چیزی که صخره طلایی را بسیار شگفت‌انگیز می‌کند این است که بیش از 2500 سال است که بر روی صخره‌ای در بالای کوه کیایکتیو تعادل برقرار کرده است. در نزدیکی صخره طلایی دایره‌ای از گونگ‌ها وجود دارد که مجسمه‌های نات‌ها و فرشتگان را در مرکز آن نشان می‌دهند.

جاذبه گردشگری-کاماپرس

پل تریفت؛ پلی معلق در کوه‌های آلپ

پل تریفت یکی از دیدنی‌ترین، طولانی‌ترین و بلندترین پل‌های معلق عابر پیاده در کوه‌های آلپ است. با ارتفاع 100 متر و طول 170 متر، بر فراز منطقه یخچال تریفت با مناظر فوق العاده قرار گرفته است. تله کابینی که در ابتدا به عنوان یک تله کابین باری ساخته شده بود مسافران را به منطقه نزدیک پل می‌برد. سفر به این منطقه به مثابه ماجراجویی است. پس از حدود 90 دقیقه پیاده‌روی به پل معلق می‌رسید. این پل به دیوارهای سنگی صیقلی شده با یخچال در دو طرف دره محکم شده است.

جاذبه گردشگری-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز