10 راهکار برای افزایش طول عمر پنل خورشیدی + هزینه

پنل خورشیدی- کاماپرس
ژیوار

پنل خورشیدی به عنوان راهکاری پایدار در تامین انرژی در کل جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقش مهمی در کاهش وابستگی به منابع انرژی آلودگی‌زا و ناسالم دارد. به‌طور کلی به مدت زمانی که پنل‌های خورشیدی در بهترین وضعیت عملکردی خود قرار دارند، طول عمر پنل خورشیدی می‌گویند؛ این عمر مفید به عوامل متعددی از جمله نوع تکنولوژی، کیفیت ساخت، محیط و شرایط نگهداری، تابش نور خورشید و… بستگی دارد.

به گزارش کاماپرس، پنل‌های خورشیدی امروزه در تولید برق خورشیدی، سیستم‌های تولید توان کمکی، نیروگاه‌های خورشیدی، سیستم‌های باتری شارژی خورشیدی، سیستم‌های پمپ آب خورشیدی، سیستم‌های ردیابی خورشیدی، سیستم‌های خورشیدی خانگی و… استفاده می‌شوند.

در اینجا باید گفت که پنل‌های خورشیدی با توجه به تکنولوژی‌های رایج و کیفیت ساخت معمولا دارای طول عمری حدود 25 تا 30 سال هستند. در نتیجه و پس از گذشت دو دهه از نصب، توان تولیدی آن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

پنل خورشیدی- کاماپرس

چند راهکار برای افزایش عمر پنل خورشیدی

همانطور که گفته شد عوامل متعددی در افزایش طول عمر پنل‌ خورشیدی دخیل هستند، اما با رعایت چند نکته می‌توان کارایی این پنل‌ها را افزایش داد:

دریان سفر امید
  1. نگهداری و تمیز کردن منظم پنل‌های خورشیدی برای جلوگیری از افت کارایی به دلیل گرد و غبار و آلاینده‌های هوایی
  2. انتخاب محیط نصب مناسب که دما، رطوبت و شرایط جوی خوبی داشته باشد
  3. انتخاب از بین پنل‌های خورشیدی که توسط برند‌های معتبر و با کیفیت بالا ساخته شده‌اند
  4. استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده در مناطقی که دمای بالایی دارد
  5. نصب صحیح پنل‌های خورشیدی با توجه به دستورالعمل‌های تولیدکننده
  6. انجام تعمیرات و نگهداری‌های دوره‌ای توسط متخصص‌ها
  7. استفاده از سیستم‌های ردیابی خورشیدی که موجب بهینه‌سازی تابش نور خورشید و بهبود کارکرد پنل‌ها می‌شود
  8. جلوگیری از قرار گرفتن پنل‌ها در موقعیت‌هایی که ممکن است به آن‌ها آسیب برسد
  9. انتخاب پنل‌های دارای گارانتی مناسب و اطلاع از شرایط آن‌ها
  10. بررسی دوره‌ای عملکرد پنل‌ها و شناسایی هر گونه نقص یا کاهش تولید انرژی

بیشتر بخوانید:

از دیگر مواردی که هنگام خرید و برای افزایش طول عمر پنل خورشیدی باید به آن دقت شود، می‌توان به 6 نکته زیر اشاره کرد:

کیفیت اجزا: شامل شیشه قاب آلومینیومی سلول‌های خورشیدی متریال محصورکننده و Tedlar است.

کیفیت مجموعه: داشتن اطلاعات کافی و جامع درباره تمامی قطعات پنل‌ خورشیدی بسیار ضروری است. باید بدانید که همه متریال مشخصا در کنار یکدیگر خوب عمل نمی‌کنند. در نهایت، ترکیبی از کیفیت اجزا و مجموعه تعیین خواهند کرد که پنل خورشیدی شما چقدر عمر خواهد کرد.

کیفیت نصب: اگر شما بهترین پنل‌های خورشیدی را بخرید، اما آنها را به خوبی نصب نکنید، طول عمر مورد نظر پنل‌تان را کم کرده‌اید.

نرخ تنزل (کاهش): در فناوری‌های مدرن، نرخ تنزل باید کمتر از یک درصد در هر سال باشد. اکثر سازندگان این مقدار را در ضمانت نامه‌شان قید می‌کنند.

شرایط بیرونی: در میان مواردی که تحت کنترل نیستند و می‌توانند طول عمر پنل خورشیدی را کاهش دهند، می‌توان به شرایط جوی اشاره کرد. ماژول‌های خورشیدی معمولا تحت تاثیر شرایط جوی کار می‌کنند.

تعمیر و نگهداری: تعمیر و نگهداری پنل خورشیدی و رسیدگی ماهانه به آنان بسیار در افزایش طول عمر این تولیدکنندگان امروزی برق اثرگذارند.

پنل خورشیدی-- کاماپرس

قیمت پنل‌های خورشیدی در بازار

پکیج‌های 20 کیلو وات با قیمت 252 میلیون و پکیج‌های 10 کیلو وات را به قیمت 133 میلیون و 272 هزار تومان می‌توانید از بازار تهیه کنید. قیمت باقی پکیج‌های پنل خورشیدی بسته به کیلوات ساعتی که دارند، از 48 میلیون تومان برای 2.5 کیلو وات و 81 میلیون برای 5 کیلو وات ساعت متغیر هستند.

برای مثال، تنها یک عدد پنل خورشیدی 30 وات پلی کریستال با ولتاژ خروجی 18.54 ولت و جریان خروجی 1.62 حدود یک میلیون و 450 هزار تومان قیمت دارد. توجه داشته باشید که تعداد مورد نیاز این پنل‌ها، برای تامین برق مصرفی به میزان مصرف روزانه بستگی دارد و نه متراژ محل سکونت یا محل کار.

انتهای پیام

مرتبط با : اینورترگروپتک اینورتر
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان