طراحی سامانه ایرانی بورس با ظرفیت 100 میلیون سهامدار

ژیوار

یک مقام مسئول در شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از جایگزینی سامانه معاملات فعلی بورس که یک سامانه غیربومی است با سامانه جدید ایرانی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش کاماپرس، سال گذشته با رونق بی سابقه بازار سهام ،مشکلات هسته معاملاتی بورس نیز به اوج رسید. مسئولان بورس تهران در آن مقطع اعلام کردند سامانه معاملات بورس تهران توسط یک شرکت خارجی طراحی شده و کشش و ظرفیت لازم برای استقبال بی سابقه و میلیون ها متقاضی که ناگهان به بازار سهام وارد شده اند را ندارد.

برای رفع این مشکل قرار شد علاوه بر افزایش ظرفیت سامانه کنونی، یک سامانه جدید نیز برای معاملات بورس تهران طراحی شود. این سامانه اکنون مراحل نهایی را می گذارند.

به گفته روح‌الله دهقان مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ، در حال حاضر مرحله نهایی تولید و تست سامانه معاملات ایرانی بورس در حال انجام است و بعد از این مرحله وارد فاز پیاده‌سازی می‌شود.

سامانه جدید معاملات بورس کاملا ایرانی است

دریان سفر امید

وی افزود: در یک فرایند همکاری با سازمان بورس و بورس‌های مختلف، هماهنگی‌هایی لازم است تا فرایند استقرار نرم‌افزار انجام شود و در صورت انجام این مرحله تا آخر سال جاری بخشی از معاملات یکی از بازارهای بورس مربوط به اوراق بدهی بر روی این سامانه ایرانی انجام خواهد شد.

بنا به اعلام فارس، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در مورد اینکه آیا سامانه ایرانی معاملات بورس محصول طراحی داخلی است و یا اینکه چارچوب آن از سامانه‌های خارجی گرفته شده است، عنوان کرد: طراحی این سامانه محصول کار مشترک شرکت توسعه فناوری پیشرفته رادین بورس است که یک شرکت مشترک بین شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و دانشگاه تهران است و نزدیک به سه سال روی این نرم‌افزار کار شده است.

دهقان در مورد اینکه آیا سامانه ایرانی معاملات بورس ظرفیت پاسخگویی به حضور گسترده مردم در بورس را دارد، گفت: ظرفیت پاسخگویی بازارها در سامانه معاملات به گونه‌ای طراحی شده که بتواند معاملاتی مانند استقبال سال 99 مردم از بورس را به راحتی پاسخ دهد و این سامانه ظرفیت 100 میلیون سهامدار را دارد که به همه تراکنش‌ها پاسخ دهد و طراحی نرم‌افزار کاملاً تولید داخلی بوده و به همین خاطر مزایایی مانند بومی بودن دارد. از طرفی، به سامانه‌های خارجی به دلیل تحریم دسترسی نداشتیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز