«صندوق زیتون» بالاترین بازدهی را در میان صندوق‌های مختلط و تضمین کسب کرد

صندوق زیتون - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

صندوق مختلط زیتون در عملکرد یکساله، رتبه نخست بازدهی در میان صندوق‌های مختلط و تضمین اصل سرمایه را کسب کرد.

بنابر اطلاعات مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران فیپیران؛ ۲۶ صندوق‌ مختلط و تضمین اصل سرمایه در بازار‌سرمایه فعال هستند، عملکرد یک‌ساله آنها منتهی به ۹ تیر ۱۴۰۳ نشان می‌دهد صندوق مختلط زیتون بالاترین بازدهی را کسب کرده است.

بازدهی شاخص‌کل بورس در یکسال گذشته منفی ۸ درصد بوده و صندوق زیتون توانسته بازدهی مثبت ۱۷.۶۱ درصدی کسب کند، به عبارتی صندوق زیتون در برابر شاخص ۱۷ درصد بازدهی کسب کرده است. صندوق‌های تضمین اصل‌ سرمایه نیز به ترتیب ۱۰ و ۴.۸۸ درصد بازدهی مثبت داشتند.

صندوق سرمایه - کاماپرس

چگونه صندوق زیتون در دوران ریزش بورس بازدهی مثبت دارد؟

یکی از مهم‌ترین اصل‌ها برای سرمایه‌گذاری موفق، متنوع سازی دارایی‌ها است. سرمایه‌گذاری و فعالیت در بورس نیز از این قاعده مستثنی نیست. کارشناسان و معامله‌گران بورس معتقد هستند برای سرمایه‌گذاری موفق در بورس باید اصل متنوع‌سازی دارایی‌ را رعایت کرد.

مهمترین ابزار تعدیل ریسک در بازار‌سرمایه صندوق‌ مختلط زیتون است. چرا که این صندوق‌ به صورت متعادل بر روی سهام (پرریسک) و اوراق(کم ریسک) سرمایه‌ گذاری می‌کند. این ویژگی موجب می‌شود صندوق زیتون هم از رشد قیمت سهام سود ببرد و هم در دوران افت قیمت سهام حداقل بازدهی را به واسطه در اختیار داشتن اوراق درآمد ثابت داشته باشد.

بزرگترین صندوق مختلط بورس ایران کدام است؟

سود یا بازدهی و حجم دارایی تحت مدیریت از مهمترین معیارهای انتخاب یک صندوق‌ سرمایه‌گذاری است، صندوق زیتون شرکت ترنج بیشترین حجم دارایی تحت مدیریت صندوق‌های مختلط بازارسرمایه ایران را با ۶ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال دارد. همچنین صندوق مختلط زیتون در یکسال گذشته حدود ۱۴ درصد بازدهی کسب کرده که اختلاف ۲۲ درصدی با شاخص‌کل بورس دارد.

یکی دیگر از مهمترین مزیت‌های صندوق مختلط زیتون عدم شکل‌گیری صف فروش مانند سهام است، این صندوق به واسطه بازارگردانی فعال نقدشوندگی بالایی دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در لحظه سرمایه خود در این صندوق را تبدیل به پول نقد کنند.

چگونه می‌توان در صندوق زیتون سرمایه‌گذاری کرد؟

صندوق مختلط زیتون ETF است و بر روی تابلوی معاملات بازار سهام قابل خرید و فروش است، افرادی که کد‌بورسی دارند می‌توانند به راحتی با جستجوی نماد «زیتون» این صندوق را خریداری کنند. و افرادی که کد‌بورسی ندارند می‌توانند با شماره 02179326 تماس بگیرند و با دریافت کد‌بورسی در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند.

  • کد‌بورسی دارید / ورود به سامانه معاملاتی کارگزاری / رفتن به قسمت جستجو / وارد کردن عبارت «زیتون» / خرید به میزان دلخواه
  • کد بورسی ندارید / تماس با شماره 02179326 / دریافت کد‌بورسی / خرید نماد زیتون

برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید به صفحه «صندوق مختلط زیتون» مراجعه کنید و شماره خود را ثبت کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سرمایه گذاری ترنج
آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز