قابل توجه متقاضیان ویزای پاکستان

ویزای پاکستان - کاماپرس
ژیوار

پاکستان، همسایه شرقی ایران است که سفر به آن نیازمند داشتن ویزا بوده و بهتر است حداقل 30 روز قبل از تاریخ سفر برای اخذ ویزای پاکستان اقدام کرد. البته ویزای توریستی پاکستان به صورت الکترونیک صادر می‌شود و فقط برای دریافت آن باید به صورت حضوری به سفارت مراجعه کرد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع ویزای پاکستان و مدارک و مدت زمان صدور آن ‌پرداخته است.

ویزای پاکستان - کاماپرس

انواع ویزای پاکستان

ویزای توریستی: این ویزا یکی از مهم‌ترین ویزاهای این کشور است که برای گردشگران خارجی به‌عنوان مجوز ورود موقت صادر می‌شود. این ویزا به گردشگران اجازه می‌دهد که مدت زمان معینی را در پاکستان اقامت کرده و از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعتی آن بازدید کنند. زمان اعتبار این ویزا معمولا بین ۳۰ تا ۹۰ روز بوده، اما ممکن است که قابل‌ تمدید هم باشد. مهم‌ترین نکته برای مسافران توریستی این است که باید به مدت اقامت خود طبق اعتبار ویزا توجه داشته باشند تا از بروز مشکلات قانونی احتمالی جلوگیری شود.

ویزای تجاری: این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که به‌ منظور انجام معاملات تجاری، کنفرانس‌ها یا کارهای مشابه به پاکستان سفر می‌کنند. مدت اعتبار این ویزا ممکن است بسته به نیازهای معاملاتی افراد متفاوت باشد.

دریان سفر امید

ویزای دانشجویی: این ویزا برای دانشجویانی که قصد تحصیل در موسسات آموزش عالی پاکستان دارند، صادر می‌شود.

ویزای کاری: این ویزا برای افرادی که قصد کار در پاکستان دارند، صادر می‌شود. مدت اعتبار این ویزا نیز به نوع کار و توافقات میان کارفرما و کارمند بستگی دارد.

ویزای خانوادگی: این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که اعضای خانواده‌شان در پاکستان اقامت دارند و زندگی می‌کنند. مدت اعتبار این ویزا به زمان اقامت افراد خانواده در پاکستان بستگی دارد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی پاکستان

متقاضیان برای درخواست ویزای توریستی پاکستان باید مدارک و اسناد مورد نیاز شامل گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار از تاریخ ورود به پاکستان، دو قطعه عکس رنگی 2*2 با پس‌زمینه سفید، فرم درخواست ویزا که معمولا از سفارت پاکستان درخواست می‌شود، نسخه‌ای از بلیت‌های رفت ‌و برگشت با وضعیت تایید شده، تعهدنامه اقامت، رزومه سفر شامل جزئیاتی مانند برنامه کلی سفر، اطلاعات مربوط به وضعیت مالی مانند گزارش حساب بانکی یا مدارک مشابه برای اثبات تامین هزینه‌های اقامت و سفر و همچنین کپی از کارت ملی یا شناسنامه تهیه کنند و آن‌ها را به سفارت یا کنسولگری پاکستان تحویل دهند.

ویزای پاکستان - کاماپرس

مدت‌ زمان صدور ویزای پاکستان

مدت‌زمان صدور ویزای پاکستان به نوع ویزا، تعداد مراجعه‌کنندگان به سفارت یا کنسولگری و سیاست‌های خاص در بررسی سفر متقاضی بستگی دارد. معمولا ویزای پاکستان پس از انجام مراحل پروسه درخواست ویزا، ارسال مدارک و بررسی از سوی مقامات مربوطه صادر می‌شود.

به‌ طور کلی ویزای پاکستان ممکن است طی چند هفته تا چند ماه صادر شود، اما ویزاهای فوری نیز وجود دارند که در مواقع اضطراری و با تایید سفارت این کشور به‌ سرعت صادر می‌شوند.

ویزای پاکستان - کاماپرس

اخذ ویزای پاکستان با «سفر هالیدی»

مجموعه‌ سفر هالیدی، شرایط آسانی را برای دریافت خدمات گردشگری و اخذ ویزا فراهم کرده است؛ چراکه علاوه بر اینکه دارای تیمی متشکل از افراد کارآزموده و باتجربه در حوزه‌ صنعت گردشگری است، مجوزهای لازم را از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و همچنین مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تحت مدیریت مجموعه‌ ندای سفر آریا دریافت کرده است.

علاقه‌مندان برای اطلاع از شرایط ویزای پاکستان و همچنین دریافت مشاوره از کارشناسان سفر هالیدی می‌‌توانند با شماره تلفن‌های 02140227963 و ۰۲۱۲۱۰۰۰۱۴۰ تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی https://safar.holiday مراجعه کنند. همچنین به صورت حضوری نیز می‌توانند به نشانی تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفا‌منش، نبش آزادی، ساختمان ایلیا، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۹ مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان