شهریه سنگین رشته های پزشکی؛ افزایش هزینه از 32 به 90 میلیون تومان

آریاک سفر

شهریه‌های رشته‌های پزشکی از 32 میلیون تومان به 90 میلیون و بیشتر رسیده است. در برخی موارد شهریه‌های رشته پزشکی تا 112 میلیون و حتی 135 میلیون تومان گزارش شده است که این میزان به دانشجویان شوک وارد کرده است. رشد 200 درصدی شهریه‌ها باعث شده تا خانواده‌ها دست به فروش سرمایه‌های زندگی خود بزنند.

به گزارش کاماپرس، خانواده‌های پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی برای پرداخت شهریه‌ها در شوک به سر می‌برند و برای پرداخت هزینه‌ها باید خانه یا زمین خود را بفروشند. البته در این خصوص اعتراضاتی هم صورت گرفته است اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش وزیر علوم نسبت به شهریه سنگین رشته های پزشکی

وزیر علوم نسبت به این اعتراض‌ها واکنش نشان داد و در حاشیه نشست هیئت دولت به صورت محدوده به آن پرداخت. وی به گفتن این جمله بسنده کرده است که اعتراضات مربوط به شهریه‌های علوم پزشکی را از منظر وظیفه عمومی به رئیس دانشگاه آزاد منتقل شده است. وزیر علوم به خبرنگاران گفت که توضیح این مورد را از دانشگاه آزاد بپرسند و درباره این موضوع از وزارت علوم پیگیر نشوند.

دریان سفر امید

با توجه به اینکه دانشگاه آزاد هم پاسخگوی این مورد نیست، تجمعات و اعتراضات همچنان ادامه پیدا کرده است. شکایاتی هم در این خصوص انجام شده است اما دیوان عدالت اداری هم بیان کرد که به آن‌ها مرتبط نیست.

انتهای پیام

ژیوار
سفریار آریا
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان