شرکت در نمایشگاه اکسپو و مسابقات جهانی موتو جی پی قطر 2023 در تور قطر

مسابقات جهانی موتورسواری-کاماپرس
ژیوار

موتو جی پی قطر 2023 یا مسابقات جهانی موتور سواری قطر با توجه به نزدیکی قطر به ایران و هزینه مناسب تور قطر ویژه مسابقات جهانی، یک فرصت جذاب برای علاقه­مندان به این مسابقات و گذراندن تعطیلاتی هیجان‌انگیز برای گردشگران است.

به گزارش کاماپرس، مسابقات موتو جی پی قطر 2023 در روزهای 25 تا 28 آبان ماه سال جاری به مدت چهار روز در پیست افسانه‌ای لوسیل دوحه برگزار خواهد شد. رزرو تور ویژه مسابقات جهانی موتور سواری قطر با توجه به برگزاری همزمان رویداد اکسپو 2023 قطر در دوحه، یک گزینه ایده‌آل برای تجربه تعطیلاتی هیجان‌انگیز در قطر محسوب می‌شود.

این گزارش به معرفی کامل موتو جی پی 2023 قطر و همچنین ارائه راهنمای رزرو تور قطر ویژه مسابقات جهانی موتو جی پی پرداخته است.

از مسابقات جهانی موتورسواری یا موتو جی پی چه می‌دانیم؟

موتو جی پی(MOTOGP) یا موتو گرند پری، یکی از حرفه‌ای ترین و پربیننده‌ترین مسابقات در زمینه رشته‌های ورزشی مرتبط با موتورسواری است که سالانه تحت نظر فدراسیون جهانی موتورسواری(FIM) در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. بینندگان و تماشاگران این سری از مسابقات، علاوه بر علاقه ­مندان به موتورسواری، طرفداران مسابقات سرعت مانند طرفداران فرمول یک و حتی عاشقان خودرو را نیز شامل می‌شود.

مسابقات جهانی موتورسواری-کاماپرس

دریان سفر امید

مسابقات موتو جی پی قطر در یک نگاه

مسابقات موتو جی پی قطر 2023 نخستین بار در سال 2008 با ایجاد نورپردازی‌های دائمی در فضای باز برگزار شد؛ به طوری که مسابقات موتور سواری قطر به عنوان بخشی از فصل مسابقات جهانی گرندپری فدراسیون(FIM) به یک رویداد شبانه تماشایی و هیجان‌انگیز تبدیل شد.

برگزاری شبانه مسابقات موتو جی پی در قطر به دلایل متعددی همچون بهبود عملکرد تجهیزات، کاهش خطر گرمای هوای روز برای موتور سواران، جلوگیری از ورود آسیب به لاستیک‌ها و قطعات گران قیمت موتورها، با استقبال گسترده‌ای از سوی فدراسیون و همچنین تماشاگران مواجه شد. در حال حاضر موتور سواری قطر تنها سری از این مسابقات است که در شب برگزار شده و جذابیت خاص و متفاوتی از سایر رویدادها دارد.

مسابقات موتو جی پی 2023 قطر کجا برگزار می‌شود؟

مسابقات موتور سواری قطر (MotoGp) در شهر دوحه و در پیست بین‌المللی لوسیل(Lusail) برگزار می­شود. این پیست در مدت کم‌تر از یک سال با هزینه‌ای بالغ برای 58 میلیون دلار و با تلاش شبانه روزی حدود 1000 کارگر ساخته شد.

مسیر اصلی پیست لوسیل، یک مسیر روان 5.4 کیلومتری است که برای جلوگیری از وزش شن و ماسه از بیابان‌های اطراف، دور تا دور آن با استفاده از چمن مصنوعی پوشانده شده است. این مسیر شامل 22 دور برای مسابقات موتو جی پی است که هر شرکت کننده، در مجموع باید مسافتی در حدود 4.118 کیلومتر طی کند.

جایگاه تماشاگران در پیست دوسیل

پیست بین المللی لوسیل از نظر موقعیت مکانی، در 22 مایلی شهر دوحه واقع شده و با برخورداری از نورافکن‌های دائمی و بسیار باکیفیت، به شدت مورد استقبال تماشاگران واقع شده است. این پیست دارای یک جایگاه دائمی با ظرفیت 7500 صندلی برای تماشاگران بوده و امکان اضافه کردن جایگاه‌های موقت و جایگاه‌های پذیرایی در اطراف مسیر برای رویدادهای بزرگی مانند موتو جی پی 2023 قطر نیز وجود دارد.

مسابقات جهانی موتورسواری-کاماپرس

چطور از مسابقات موتو جی پی 2023 قطر دیدن کنیم؟

مسابقات موتور سواری قطر یا همان موتو جی پی 2023 قطر از ساعت 17:30 عصر روز پنجشنبه 25 آبان با کنفرانس مطبوعاتی آغاز شده و تا روز یکشنبه 28 آبان ادامه خواهد داشت. در صورتی که طرفدار این مسابقات بوده یا به دنبال تجربه یک تعطیلات هیجان‌انگیز هستید، باید ابتدا به صورت آنلاین بلیط مسابقات موتور سواری قطر را رزرو کنید. البته با رزرو تور قطر ویژه مسابقات جهانی نیز می‌توانید به راحتی و با کم‌ترین هزینه تماشاگر این مسابقات باشید.

رزرو تور قطر با “توربین”

آژانس گردشگری توربین به عنوان یک مجموعه تخصصی و با سابقه در حوزه گردشگری و برگزاری انواع تورهای خارجی، تور قطر ویژه مسابقات جهانی را با خدمات ویژه برای علاقه­ مندان ارائه می‌کند. این مجموعه دارای چند نمایندگی در کشورهای مختلف بوده و با ارائه خدمات وی آی پی(VIP) و درجه یک با بهترین قیمت، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی را برای مسافران رقم می‌زند. در صورت تمایل برای سفر به قطر می‌توانید تور قطر، تور قطر ویژه مسابقات جهانی و تور قطر ویژه نمایشگاه اکسپو را در اولین فرصت از مجموعه توربین به آدرس https://tourbintravel.com/ رزرو کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : توربین
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز