شرط ورود بدون آزمون در پایه دهم مدارس تیزهوشان!

مدارس تیزهوشان - کاماپرس
ژیوار

هر سال رقابتی جدی بین دانش آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان وجود دارد، اما آزمون‌های سخت این مدارس باعث شده که بسیاری از دانش آموزان به دنبال راهی دیگر برای ورود به این مدارس باشند. در این گزارش با عنوان «شرط ورود بدون آزمون در پایه دهم مدارس تیزهوشان» شرایط ورود بدون آزمون به مدارس تیزهوشان در پایه دهم را بررسی شده است؛ تا پایان ما را همراهی نمایید!

چگونه بدون آزمون وارد مدارس تیزهوشان شویم؟

طبق قوانین مندرج، دانش آموزان پایه ششم که قصد تحصیل در پایه هفتم مدارس تیزهوشان دارند، باید حتما در آزمون ورودی شرکت کنند، ولی امکان تحصیل در پایه دهم مدارس تیزهوشان بدون آزمون نیز وجود دارد. برای این منظور دانش آموز باید در پایه نهم در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده باشد که در این صورت با شرایط خاصی امکان ادامه تحصیل او در پایه دهم فراهم می­شود. در این حالت نیاز نیست دانش آموزانی که سال قبل از آن در این مدارس حضور داشتند، دوباره برای قبولی در آزمون ورودی تلاش کنند؛ چرا که آنان می‌توانند مستقیم از پایه نهم وارد پایه دهم مدارس تیزهوشان شوند؛ به شرط اینکه معدل خرداد آنان بالای ۱۶ باشد.

بیشتر بخوانید:

شرط تحصیل در مدارس تیزهوشان

شرط اول تحصیل در مدارس تیزهوشان، حتی با قبولی در آزمون ورودی، داشتن تابعیت ایرانی است. البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می‌توانند با شرایط خاصی در این آزمون‌ها شرکت کنند، اما نیاز است که یک سری کارهای اداری انجام دهند.

مورد دیگر هم معدل این دانش آموزان است که باید در هنگام ورود، بالای ۱۹ باشد یا تمام نمراتشان «خیلی خوب» باشد. حال اگر داوطلب این مدارس در آزمون ورودی شرکت کند و نمره قبولی را هم دریافت کند، در صورت عدم تکمیل فرایند ثبت نام، سیستم ثبت ورود به این مدارس، او را انصراف از ثبت نام ارزیابی می‌کند! در واقع این دانش آموز فرصت ثبت نام را از دست خواهد داد.

دریان سفر امید

مدارس تیزهوشان، یک امتیاز جالب برای دانش آموزان دوقلو با نام «سهمیه دوقلویی» در نظر گرفته است؛ به این صورت که خواهر یا برادر دو قلو همزمان با هم در آزمون مدارس تیزهوشان ثبت نام می‌کنند و اگر یکی از دو قلوها پذیرفته شود و قل دیگر ۸۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده را کسب کرده باشد هم وارد مدارس تیزهوشان می‌شود؛ البته این شکل ثبت نام‌ها به شرط وجود ظرفیت مازاد است.

پایه دهم؛ سال انتخاب مسیر زندگی!

دانش آموزان برای ورود به سال دهم باید یک رشته تحصیلی را به صورت اختصاصی انتخاب کنند تا در دانشگاه هم رشته‌ای مرتبط با آن را ادامه دهند و بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه به دنبال شغلی در همان حیطه تحصیلی خود بروند. پس پایه دهم می‌تواند مسیر تحصیلی و آینده کاری بسیاری از دانش آموزان نوجوان را مشخص ‌کند.

دانش آموزان از بین چهار رشته‌ نظری شامل رشته تجربی، ریاضی فیزیک، انسانی و علوم و معارف اسلامی باید رشته دلخواه خود را انتخاب کنند. از طرفی برخی دیگر که به رشته‌های هنری و عملی علاقه بیشتر دارند، باید از دو شاخه رشته‌های هنرستان که شامل دو شاخه کار دانش و فنی حرفه‌ای می‌شود، رشته خود را انتخاب کنند.

برای انتخاب رشته، علاوه بر روحیه و علایق کودک، نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم هم بسیار تعیین کننده است؛ با این وجود، دانش آموزان محدودیتی برای تعیین رشته ندارند. معلم و مشاوران مدرسه بر اساس روحیات و علایق دانش آموزان، آنان را برای انتخاب یک رشته‌ مناسب راهنمایی می‌کنند. به طور مثال اگر دانش آموزی روحیات واقع گرایانه داشته باشد، مشاغلی که با اشیا ارتباط مستقیم دارند و از جنس فنی هستند، برای او مناسب خواهد بود، اما اگر شخصیت جست‌و جوگر دارد، بهتر است در مشاغل پژوهشی مانند ریاضیات حضور پیدا کند. از طرفی دانش آموزانی که جنبه هنری بالایی دارند، می‌توانند در رشته‌های هنری و حتی علوم تجربی و انسانی هم موفق شوند. مشاغل حوزه وکالت، روانشناسی، تدریس، علوم سیاسی و آموزش هم بیشتر مناسب دانش آموزانی با روحیات گرایش به علوم اجتماعی است. دانش آموزانی که به حساب و کتاب علاقه دارند هم شاید در کارهای حسابداری، بانکداری یا امور مالی موفق‌تر باشند. البته لازم به یادآوری است که این موارد تضمین کننده  مسیر درست نیست و تصمیم آخر برای انتخاب رشته دلخواه بر عهده خود دانش آموز است.

قبولی در مدارس برتر با «موسسه موفقیت»

مدارس تیزهوشان - کاماپرس

دانش آموزانی که تلاش می­کنند وارد مدارس تیزهوشان شوند، معمولا به دلیل کسب مهارت در آزمون تستی و حتی آزمون تشریحی، بیشتر از سایر دانش آموزان برای کنکور آمادگی دارند. این دانش آموزان با وجود مهارت بالایی که کسب می­کنند، نیاز دارند که یک راهنمای تحصیلی در کنار خود داشته باشند؛ به­ویژه دانش آموزان پایه دهم که باید تعیین رشته هم انجام دهند.

موسسه موفقیت با برگزاری برنامه‌های ویژه، دانش آموزان را برای ورود به مدارس تیزهوشان و مدارس برتر کشور آماده می‌کند. از جمله برنامه‌های این موسسه، جدا از کلاس‌های تقویتی، رفع اشکال و تحلیل آزمون‌های شبیه سازی، برگزاری دوره‌های تخصصی مشاوره برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان است­­. با این روش، موفقیت دانش آموزان در طول دوران تحصیل تضمین خواهد شد. علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و برای گرفتن مشاوره از متخصصان موسسه موفقیت با شماره‌ تلفن­‌های ۲۲۸۷۱۴۹۶ و ۲۲۸۹۱۸۴۰ تماس بگیرند.

سخن پایانی

شرط ورود بدون آزمون در پایه دهم مدارس تیزهوشان فرصتی ویژه برای دانش‌آموزانی است که در پایه نهم این مدارس تحصیل کرده‌اند و معدل بالای ۱۶ دارند. این روش باعث می‌شود که دانش‌آموزان بدون نیاز به شرکت مجدد در آزمون ورودی، مستقیم وارد پایه دهم شوند و مسیر تحصیلی خود را با آرامش بیشتری ادامه دهند. اگر شما هم به دنبال راهی برای ورود به مدارس تیزهوشان هستید، با مطالعه دقیق شرایط و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید از این فرصت بهره‌مند شوید و آینده تحصیلی‌تان را با اطمینان بیشتری بسازید. پس اگر دانش‌آموز پایه نهم تیزهوشان هستید، دیگر نگران آزمون نباشید و با تمرکز روی نمراتتان، راه ورود به پایه دهم را هموار کنید!

انتهای پیام

مرتبط با : آموزشگاه موفقیت
نهال گشت
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز