شرایط و نحوه دریافت ویزای جستجوی کار آلمان

ویزای کاری آلمان - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

این روزها آلمان به یکی از مقاصد اصلی مهاجرت کاری برای ایرانیان تبدیل شده است. این کشور با ارائه ویزای جستجوی کار آلمان، این نوع از پذیرش را برای نیروی کار تسهیل کرده است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط و نحوه دریافت ویزای جستجوی کار آلمان پرداخته است.

آشنایی با ویزای جستجوی کار در آلمان

آلمان یکی از معدود کشورهایی است که ویزای اختصاصی برای جستجوی کار در این کشور ارائه می‌دهد. این ویزا که به ویزای Job Seeker نیز معروف است، این اجاره را به افراد می‌دهد که به منظور مراجعه به شرکت‌های کاریابی و جستجوی کار، مدت محدودی در آلمان ساکن شوند.

ویزای جستجوی کار آلمان از سال 2012 به لیست ویزاهای این کشور اضافه شده و اقامت شش ماهه را برای صاحب ویزا فراهم کرده است. مخاطبان این ویزا افراد تحصیل کرده و متخصص در حوزه‌های مختلف هستند که آلمان نیاز بیشتری به تخصص آنان دارد.

این ویزا به معنی مجوز کار در آلمان نیست و فرصتی برای کمک گرفتن از شرکت‌های کاریابی و مشاوران این حوزه برای یافتن کار و شغل دلخواه است. در صورتی که دارنده ویزا بتواند شغل مورد نظر خود را پیدا کند، این ویزا تبدیل به ویزای کار می‌شود و در صورتی که امکان کار فراهم نشود، بعد از اتمام فرصت شش ماهه باید این کشور را ترک کرد.

شرایط دریافت ویزا برای جستجوی کار در آلمان

شرایط سنی دریافت ویزای جستجوی کار آلمان، داشتن حداقل 18 سال است. البته این شرط کافی برای دریافت ویزا نیست و داشتن مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر نیز لازم است. البته این مدارک تحصیلی نیز باید از دانشگاه‌هایی اخذ شده باشد که وزارت علوم آلمان، آنها را به رسمیت می‌شناسد. داشتن حداقل پنج سال سابقه کاری در رشته تخصصی و تحصیلی نیز می‌تواند باعث تسریع در روند دریافت این ویزا شود.

در ادامه متقاضی باید تمکن مالی خود را برای شش ماه حضور در آلمان و جستجوی کار در این کشور ثابت کند که به این منظور باید 5118 یورو در حساب بانکی­اش داشته باشد. این مبلغ، هزینه شش ماه زندگی بدون کار در آلمان است.

ویزای جستجوی کار آلمان

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جستجوی کار در آلمان

اولین قدم در زمینه درخواست ویزای جستجوی کار آلمان، پر کردن فرم درخواست است. این فرم باید در دو نسخه تنظیم و به سفارت آلمان ارائه شود. ارائه پاسپورت معتبر، سه قطعه عکس پاسپورتی، مدارک هویتی، گواهی ازدواج در صورت متاهل بودن، مدرک تحصیلی و سند تمکن مالی نیز در کنار این فرم باید به سفارت تحویل داده شود. داشتن رزومه تحصیلی و کاری نیز لازم است. همچنین متقاضی باید نامه‌ای موسوم به انگیزه نامه به همراه سایر مدارک ارائه کند. این نامه باید توسط متقاضی نوشته شود و در آن به برنامه‌های آتی شغلی و کاری اشاره کند.

بیمه سلامت مسافرتی نیز یکی دیگر از مدارک لازم برای درخواست ویزا از سفارت آلمان است که حداقل باید شش ماه اعتبار داشته باشد.

آیا ویزای جستجوی کار آلمان شامل همراهان و اعضای خانواده نیز می‌شود؟

ویزای جستجوی کار آلمان از جمله ویزاهایی است که شامل اعضای خانواده و افراد تحت تکفل نمی‌شود و تنها فرد متقاضی می‌تواند در این مدت در کشور آلمان اقامت داشته باشد. اگر متقاضی در مدت شش ماه اقامت، موفق به یافتن کار شود، می‌تواند درخواست ویزای کار و ویزای اقامت برای اعضای خانواده و افراد تحت سرپرستی خود نیز ارائه دهد.

آیا امکان تمدید ویزای جستجوی کار آلمان وجود دارد؟

ویزای جستجوی کار آلمان از جمله ویزاهایی است که امکان تمدید ندارد. افرادی که در طول شش ماه موفق به کاریابی و استخدام در این کشور نشوند، می‌بایست بعد از اتمام زمان شش ماهه، آلمان را به مقصد کشور زادگاه خود ترک کنند.

یافتن کار در رشته‌های پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، مامایی، رباتیک، مدیریت پروژه، امنیت، برنامه نویسی، طراحی خودروهای برقی در مدت شش ماه امکانپذیر است، ولی برای سایر رشته‌ها ممکن است با دشواری همراه باشد.

دریافت ویزای جستجوی کار آلمان با «الو ویزا»

موسسه مهاجرتی و بین‌المللی الوویزا از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در زمینه‌ اعزام نیروی کار و دریافت اقامت کشورهای دیگر آغاز کرده است. این مجموعه با بیش از ۲۵ سال سابقه، جزو معدود موسسات دارای مجوز رسمی در کاریابی بین‌المللی است که با داشتن تیم اجرایی فوق‌العاده قوی و با تجربه در داخل و خارج از ایران، مسیر کاریابی را برای متقاضیان آسان می‌کند. مشاوره با کارشناسان برای مهاجرت قانونی یا مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و همچنین ادامه تحصیل در خارج از ایران و در دانشگاه‌های معروف آمریکا، کانادا، آسیا، اروپا، انگلستان و حوزه اسکاندیناوی، از دیگر خدمات این موسسه است.

متقاضیان برای ارتباط با کارشناسان الوویزا می‌­توانند با شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۸۶۸۶۴۸۸ و ۰۲۱۸۸۶۹۵۹۷۰ تماس بگیرند و همچنین به نشانی اینترنتی https://elovisa.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
روکش مارال
رایانه کمک
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز