شرایط و مراحل ثبت نام خودرو در سامانه جانبازی

ژیوار

هیئت دولت سیزدهم مردادماه سال 1402 آئین نامه واردات خودرو جانبازان را تصویب و در چهارم بهمن ماه همان سال اجرایی کرد. در حال حاضر طرحی از خودرو جانبازی ویژه سال 1403 تدارک دیده شده که جانبازان واجد شرایط با طی مراحل ثبت نامی امکان دریافت یکی از اتومبیل‌های این طرح را دارند.

به گزارش کاماپرس، تمام جانبازان 50 درصد جانبازی و بالاتر که قبلا در طرح واردات خودرو ثبت نام کرده ولی به هر دلیلی استعفا داده‌اند امکان ثبت نام در این دوره از واردات خودرو مخصوص جانبازان را دارند. جانبازان واجد شرایطی که قبلا برای واردات درخواست ندادند هم امکان شرکت در این طرح را خواهند داشت. به منظور شرکت در این طرح باید ثبت نام در سامانه خودرو جانبازی انجام شود. در ادامه تمامی مراحل ثبت نام جز به جز توضیح داده خواهد شد.

مراحل ثبت نام

*جانبازان با جانبازی 50 درصد و بالاتر ابتدا باید از طریق مرورگر کروم، فایرفاکس یا اکسپلور به سایت مخصوص janbazan.saleauto.ir مراجعه کنند.

*پس از ورود به سامانه خودرو جانبازان لازم است که روی گزینه ورود یا ورود به حساب کاربری در بالای صفحه کلیک شود. در صورتی که متقاضی قبلا کدکاربری نگرفته باشد، باید این کد را از طریق فرآیند ثبت نام دریافت کند. در غیر این صورت با وارد کردن کدکاربری قبلی، وارد سایت خواهد شد.

*بعد از وارد کردن ثبت نام و ارائه اطلاعات هویتی از جمله کارت ایثارگری، گواهینامه، پرینت سوابق بیمه، و گرفتن کدکاربری باید روی کلمه “ورود” کلیک شود. لازم به ذکر است که ثبت نام در سامانه و بارگذاری مدارک به پرداخت هزینه نیاز دارد. این هزینه‌ها که شامل هزینه‌های ثبت سفارش، عوارض گمرکی و سود بازرگانی است باید به حساب بنیاد شهید واریز شود.

دریان سفر امید

*بعد از پرداخت هزینه امکان ورود به سایت جانبازان وجود دارد. پس از ورود فرد امکان مشاهده خودروهای عرضه شده در این دوره از طرح جانبازی و انتخاب یکی از آن‌ها را خواهد داشت.

*پس از انتخاب خودرو، متقاضی باید وجه مربوط به آن را به حساب شرکت واردکننده انتقال بدهد تا فرآیند ثبت نام برای وی کامل شود.

*پس از تکمیل مدارک و واریز وجه، شرکت واردکننده سفارش متقاضی را به گمرک ارسال می‌کند. بعد از ارسال خودرو به گمرک و طی تشریفات گمرکی، خودرو تحویل متقاضی می‌شود. کل این فرآیند تقریبا شش ماه طول می‌کشد.

نکات مهم

طبق مصوبه هیئت دولت سیزدهم، هر جانباز با درصد جانبازی 50 و بالاتر تنها یک بار امکان استفاده از این فرصت و واردات خودرو دارد. جانبازان واجد شرایط با داشتن کارت ایثارگری و جانبازی معتبر، درصد جانبازی مشخص شده، داشتن حداقل پنج سال سابقه پرداخت بیمه و عدم استفاده از تسهیلات خودرویی از دیگر دستگاه‌های اجرایی امکان ثبت نام برای این طرح را خواهند داشت.

شرایط خودرو جانبازی

جانبازان با هر درصد جانبازی امکان واردات خودرو تا یک سقف قیمتی مشخص را دارند. یعنی جانبازان با جانبازی 70 درصد ویژه، قطع شدگی دو پا یا دو دست از مچ یا قطع نخاع، امکان درخواست خودروهایی با ارزش معادل 35 هزار یورو را دارند. دیگر جانبازان با جانبازی 70 درصد امکان درخواست برای خودروهایی تا سقف 30 هزار یورو را خواهند داشت. سقف ارزشی خودروهای وارداتی برای جانبازان 50 تا 69 درصد 25 هزار یورو اعلام شده است.

میزان جانبازی ارزش خودروهای وارداتی
جانبازان ویژه با جانبازی 70 درصد و بالاتر(از نوع قطع دو دست و دو پا از مچ یا قطع نخاع) تا 35 هزار یورو
جانبازان غیرویژه با جانبازی 70 درصد و بالاتر تا 30 هزار یورو
جانبازان با جانبازی 50 تا 69 درصد تا 25 هزار یورو

لازم به ذکر است که تاکنون جانبازهایی با جانبازی کمتر از 50 درصد امکان درخواست برای هیچ نوع خودرو وارداتی را نداشته‌اند.

انتهای پیام

نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز